Klauzula informacyjna

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd Publikator Sp. z o.o.

Maraton kuchenno-łazienkowy: moc porad i inspiracji na 4 Design Days

Autor: Anna Sołomiewicz
04 lut 2019 14:10

Dni Otwarte 4 Design Days obfitowały w liczne atrakcje dla zwiedzających Międzynarodowe Centrum Kongresowe i Spodek gości z zewnątrz. Redakcja Świata Łazienek i Kuchni przygotowała w niedzielę 27 stycznia blisko trzygodzinny maraton, podczas którego dowiedzieć się można było praktycznych informacji o urządzaniu kuchni i łazienek.

Nie zabrakło również rozmów o najświeższych trendach. Przedstawiciele firm New Trendy i Radaway zgodnie podkreślali modę na czerń i jej obecność w kabinach prysznicowych. Damian Ślęczka polecał również kabiny personalizowane, z nadrukiem na szkle. Pomiędzy Adamem Sienką i ekspertem Radaway a Marcinem Rigerem wywiązała się uprzejma polemika nt. ponadczasowości kabin prysznicowych. Przedstawiciel firmy Excellent podkreślał, że delikatna, niedominująca forma jest najbardziej uniwersalna.

W pierwszej kolejności podczas sesji poruszona została tematyka spójności aranżacji łazienek. W panelu Kompleksowe wyposażenie łazienki sposobem na aranżację wnętrza udział wzięli: Piotr Wychowaniec, trener produktu i sprzedaży, Cersanit; Adrian Breś, dyrektor sprzedaży, Massi; Agnieszka Rygulska Kmieć, dyrektor handlowy, Novellini oraz Joanna Dec-Galuk, dyrektor marketingu, Roca.

Paneliści przybliżyli widowni ofertę swoich marek i przytaczali argumenty, dlaczego warto wybierać produkty z jednej linii wzorniczej bądź też od jednego producenta. Joanna Dec-Galuk zwracała na przykład uwagę na różniącą się kolorystykę ceramiki sanitarnej, pochodzącej od różnych producentów.

Uczestnicy dyskusji zostali również zapytani o to, jak urządzać łazienki dostosowane do potrzeb różnych osób: singla, młodej pary czy rodziny wielopokoleniowej. Adrian Breś przekonywał, że łazienki urządzone w konwencji salonu kąpielowego, z wolnostojącą wanną, mogą zostać w prosty sposób zaadaptowane na łazienkę dla osób z problemami ruchowymi, a w miejscu niegdyś stojącej wanny można umieścić nowoczesnego walk-ina.

Zgodnie z nazwą maratonu kuchenno-łazienkowego, jako druga na tapetę wzięta została tematyka kuchenna. O godzinie 11:00 do redaktorek na scenie dołączyły projektant Małgorzata Błaszczak z firmy Vigo Meble Kuchenne oraz Anita Łopatka, marketing manager w firmie Peka. W ramach panelu Funkcjonalne meble kuchenne ekspertki w przystępny sposób nie tylko podsumowały ofertę dostępnych na rynku akcesoriów do mebli, takich jak carga czy wkłady do szuflad, ale również udzieliły wielu praktycznych porad co do urządzania kuchni.

Małgorzata Błaszczak wyjaśniła słuchaczom podstawowe zasady ergonomii w kuchni, tłumacząc na czym polega często przywoływany "kuchenny trójkąt". Z kolei Anita Łopatka podkreślała znaczenie takich elementów aranżacji wnętrza jak np. odległość lodówki czy spiżarni od wejścia do pomieszczenia.

Ekspertki uchyliły również rąbka tajemnicy na temat wzorniczych trendów kuchennych, zwracając uwagę na popularność czerni oraz możliwość doboru akcesoriów w ciemnym, np. antracytowym kolorze. Odpowiadały również na pytania z widowni.

O godzinie 11:30 na scenę ponownie zostali zaproszeni przedstawiciele firm z branży łazienkowej. O Urządzaniu strefy kąpieli rozmawiali Joanna Dec-Galuk; Marcin Riger, product manager, Excellent; Adam Sieńko, dyrektor ds. rozwoju sprzedaży, New Trendy oraz Damian Ślęczka, regionalny kierownik sprzedaży, Radaway.

Uczestnicy dyskusji radzili jak urządzić nowoczesną strefę kąpieli, aby była funkcjonalna i zapewniała relaks, a także doradzali, kto powinien decydować się na wannę, a kto na kabinę prysznicową. Rozmówcy zgodnie podkreślali, że większość polskich łazienek stawia przed inwestorem wyzwanie jakim jest mały metraż, polecając jednocześnie rozwiązania dedykowane do niewielkich łazienek.

Nie zabrakło również rozmów o najświeższych trendach. Przedstawiciele firm New Trendy i Radaway zgodnie podkreślali modę na czerń i jej obecność w kabinach prysznicowych. Damian Ślęczka polecał również kabiny personalizowane, z nadrukiem na szkle. Pomiędzy Adamem Sienką i ekspertem Radaway a Marcinem Rigerem wywiązała się uprzejma polemika nt. ponadczasowości kabin prysznicowych. Przedstawiciel firmy Excellent podkreślał, że delikatna, niedominująca forma jest najbardziej uniwersalna.

Po wymianie poglądów nt. łazienek, o godz. 12:00 na scenie pojawili się przedstawiciele firm oferujących materiały wykończeniowe. W panelu Materiały wykończeniowe w kuchni udział wzięli: Ivan Fabo, Opoczno; Dariusz Jędrzejczak, kierownik działu handlowego i marketingu, firma Mochnik; Katarzyna Wagner, product manager, Laminam.

Eksperci podsumowali zalety oferowanych przez siebie materiałów - odpowiednio: płytki ceramicznej, szkła oraz spieków kwarcowych w kuchni. Podkreślano takie właściwości użytkowe, jak odporność na wysokie temperatury, łatwość w czyszczeniu czy prostotę montażu. Dariusz Jędrzejczak szczerze przyznawał, że zwykłe szkło zastosowane w bliskim sąsiedztwie kuchenki gazowej może pęknąć. Szybko oferował jednak rozwiązanie w postaci szkła hartowanego.

Uczestnicy rozmowy opowiadali również o nietypowych zastosowaniach materiałów wykończeniowych, a także o najnowszych trendach wzorniczych. Katarzyna Wagner nawiązywała do nowej popularności czerni we wnętrzach, z kolei Ivan Fabo podkreślał różnorodność modnych formatów, zwracając uwagę na to, że obok ceramicznych slabów modne są również płytki o zdecydowanie mniejszych rozmiarach, nawiązujące do tradycyjnych kafli. Wszyscy zgodnie twierdzili, że modne są odwołania do natury, w tym kamienia, drewna czy cementu. Dariusz Jędrzejczak prognozował również, że hitem we wnętrzach będzie szmaragdowa zieleń.

Maraton kuchenno-łazienkowy zwieńczyła dyskusja nt. Detali w łazience: armatury, akcesoriów i oświetlenia. W rozmowie, która rozpoczęła się o 12:30 udział wzięli: Mariusz Traczykiewicz, specjalista ds. sprzedaży, MCJ; Ada Sadura-Williams, product manager, Deante; Mariusz Śliwiński, project sales manager, Grohe Polska oraz Katarzyna Tworek, brand manager, Aurora Technika Świetlna.

Prelegenci odpowiadali na pytanie jak ważne są detale w aranżacji łazienki. Podkreślali również istotę wyposażenia ze swojego segmentu, w tym oświetlenia (Katarzyna Tworek), schowków łazienkowych i luster (Mariusz Traczykiewicz), nowoczesnej armatury i nowinek technologicznych (Mariusz Śliwiński) oraz armatury i akcesoriów spełniających potrzeby osób z problemami motorycznymi (Ada Sadura-Williams).

Jednym z tematów, jaki wywiązał się podczas rozmowy była łazienka niestygmatyzująca osób starszych czy z niepełnosprawością. Ada Sadura-Williams polecała wyposażenie firmy Deante, takie jak wieszak na ręcznik czy zestaw prysznicowy, które mają zwiększony udźwig i mogą służyć za drążki dla osób niepełnosprawnych, jednocześnie nie "epatując" tą funkcją w oczywisty sposób. Z kolei Mariusz Śliwiński polecał toalety myjące jako świetne rozwiązanie dla osób starszych, a nie tylko technologiczny gadżet. 

Po 3-godzinnym spotkaniu z wiedzą i poradami ze strony profesjonalistów, odwiedzający Międzynarodowe Centrum Kongresowe i Spodek goście byli zachęceni do udania się na stoiska poszczególnych firm, biorących udział w maratonie i zadawania dalszych pytań odnośnie urządzania łazienek i kuchni. 

4 Design Days 2020: ikony designu, najwięksi architekci, projektanci, producenci, deweloperzy o inspiracjach i trendach w architekturze i designie. Już 6-9 lutego 2020 r. w Spodku i Międzynarodowym Centrum Kongresowym w Katowicach. Zarejestruj się!

Komentarze

Zaloguj się

Zobacz także