Klauzula informacyjna

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd Publikator Sp. z o.o.

PARTNER PORTALU

Property Design Awards 2020: zobacz piątkę nominowanych wnętrz centrów handlowych!

Autor: Propertydesign.pl
30 sty 2020 09:26

Galeria Młociny w Warszawie, Poznań Plaza, Foodstacja w Pasażu Grunwaldzkim we Wrocławiu, Nowe Czyżyny w Krakowie, a może Centrum Janki? Która z tych realizacji zdobędzie nagrodzę Property Design Award 2020? Zobaczcie je wszystkie!

Konkurs Property Design Awards organizowany jest w ramach 4 Design Days – największego w tej części Europy wydarzenia rynku nieruchomości, architektury, wnętrz i wzornictwa (MCK i Spodek w Katowicach, 6-9 lutego). Ma za zadanie nagrodzić najlepsze komercyjne i publiczne projekty zrealizowane w Polsce do końca 2019 roku.

Poznajcie piątkę nominowanych realizacji w kategorii "Design – Wnętrza: Centrum Handlowe"

ZAGŁOSUJ TUTAJ

Poznań Plaza (Kleppiere /ARS Retail)

Bardzo cieszymy się, że nasz projekt został doceniony w tak ważnym konkursie branżowym. Modernizacja Poznań Plaza była jednym z największych przedsięwzięć w naszej grupie w Polsce w ubiegłym roku. W efekcie inwestycji, galeria odświeżyła swoje wnętrza, a także umocniła pozycję jako modne miejsce spotkań, pracy, odpoczynku, rozrywki i centrum dogodnych zakupów. Zmiany zaplanowano z myślą o komforcie najemców i gości przy jednoczesnym położeniu nacisku na estetykę wnętrz, dbając o to, aby elementy wyposażenia i wykończenia współgrały z otoczeniem oraz były funkcjonalne – powiedział Kamil Michael, Prezes Klépierre Polska.

W wyniku modernizacji, jaką przeszło centrum handlowe strefa restauracyjna zyskała zupełnie nowe oblicze – przestrzeń ta została znacznie powiększona, a jej wnętrze wypełniły wykonane na specjalne zamówienie meble, komponujące się doskonale z architekturą tego miejsca. Nowością są również wyspy wypoczynkowe z wygodnymi kanapami, strefą darmowego wifi oraz ładowarkami do urządzeń mobilnych – zarówno przewodowe, jak i bezprzewodowe. Można je też znaleźć na pasażach handlowych, w których dodatkowo uwagę zwracają nowe okładziny ścienne, posadzki, korytarze toalet, a przede wszystkim szklane balustrady o designerskim kształcie.

Na modernizacji obiektu handlowego zyskują wszyscy zainteresowani. Zespół ARS Retail Design pod kierownictwem Grzegorza Rogackiego wykonał dla Poznań Plaza projekt modernizacji wszystkich powierzchni wspólnych oraz food-courtu. Umiejętne połączenie kolorów, a także różnych faktur wykorzystanych materiałów w znaczący sposób rozjaśniło wnętrza i nadało im nowoczesny charakter. Odświeżenie wnętrz zaplanowano przede wszystkim z myślą o dobrym samopoczuciu klientów i najemców oraz w trosce o środowisko, przygotowując budynek pod certyfikację obiektu – dodaje Łukasz Derlacki, Prezes ARS Retail Group.

Foodstacja w Pasażu Grunwaldzkim we Wrocławiu (EPP / MIXD)

Nową strefę gastronomiczną w centrum handlowym Pasaż Grunwaldzki we Wrocławiu zaprojektowaną przez MIXD nie na darmo określa się jako „na wskroś wrocławską”. Inspiracją do jej projektu był Wrocław, jego historia i kultowe miejsca oraz nostalgia za latami 90. Sam wychowywałem się we Wrocławiu, w dzielnicy w której Pasaż Grunwaldzki powstał i do pierwszego tamtejszego „centrum handlowego” – Namiotu Goliat – chodziłem jako dziecko. Atmosfera cyrkowego namiotu zamienionego na siermiężne targowisko jest dla mnie na tyle mocna, że chciałem przenieść ją do Foodstacji. Nostalgia za tym miejscem z lat 90. była główną inspiracją do projektu wnętrz – mówi Piotr Kalinowski, CEO MIXD.

Znajdziemy tu klasyczne kioski k67 z Jugosławii – do dziś spotykane powszechnie na polskich ulicach i targowiskach, które tutaj służą za schronienie dla klientów galerii, którzy chcą usiąść i odpocząć w przerwie między zakupami. Żółta Nyska też nie jest już samochodem dostawczym, tylko miejscem do siedzenia lub wręcz wylegiwania się na wielkich siedziskach-poduchach. Młodsi wrocławianie grają chętnie w kultowe gry na automatach lub szaleją w specjalnej strefie Kids Play. Starsi mogą wypić kawę w Jubilatce – nazwanej tak na cześć znanej wrocławskiej kawiarni – lub zrelaksować się na leżakach w udekorowanym kajakami i trzcinowymi parasolami Odra Barze.

Cieszymy się, że nasz pierwszy zrealizowany projekt został nominowany do nagrody Property Design Awards. Mamy nadzieję, że jego wyjątkowość i wykraczanie poza standardy zostanie doceniony przez konkursowe jury. Dla nas to ważny projekt, bo pokazał nam że inwestorzy są otwarci na nasze nietypowe pomysły i często one przynoszą lepsze efekty niż projekty bezpieczne i zachowawcze. To utwierdza nas w przekonaniu, że projektowa odwaga, która nas prowadzi jest właściwą drogą rozwoju firmy – podkreśla Piotr Kalinowski. Mamy nadzieję, że Foodstacja wyznaczy kierunek rozwoju przestrzeni foodcourtowych na wiele lat do przodu, kreując je jako miejsca centrotworcze, autentyczne, oparte na ekologii i poszanowaniu ludzkich potrzeb – dodaje.

ZAGŁOSUJ TUTAJ

Galeria Młociny w Warszawie (EPP/ Echo Investment / IMB Asymetria / Broadway Malyan)

Zarówno przy projektowaniu, jak i realizacji Galerii Młociny największą inspiracją była natura i najbliższe otoczenie obiektu. Widać to w wykorzystanych materiałach, zastosowanych formach, a nawet w nazwach poszczególnych części galerii. Wnętrza pasaży imitują miejską dżunglę. Zaczynając od drewna i zieleni, które nawiązują do środowiska naturalnego, a następnie dzięki zastosowaniu betonu przekształcają się w przestrzeń o charakterze coraz bardziej miejskim. Na samym końcu czarna stal nadaje wnętrzom industrialny klimat, który inspirowany był pobliską Hutą Warszawa – mówi Grzegorz Król, senior design manager w Echo Investment, odpowiedzialny za projekt wnętrz Galerii Młociny.

Galeria Młociny to blisko 85 tys. mkw. nowocześnie zaprojektowanej powierzchni, z której ponad 6 tys. mkw. przeznaczonych jest na przestrzeń restauracyjną i rozrywkową. Kluczowym elementem wnętrz jest strefa gastronomiczna. Podzielono ją na poszczególne strefy funkcjonalne, przystosowane do różnych gustów. Znajdują się tam m.in.: kafejki, food trucki oraz restauracje oferujące posiłki na świeżym powietrzu. Oprócz strefy rodzinnej, w której dzieci mogą się bawić także na zewnątrz, obok przestrzeni gastronomicznej, przygotowano miejsca coworkingowe. W galerii znajduje się ponadto pierwszy w dzielnicy, nowoczesny 10-ekranowy multipleks z komfortowymi, rozkładanymi fotelami. Jednym z naszych głównych wyzwań było stworzenie wrażenia otwartej przestrzeni w całej galerii. Pomogły w tym niezwykłe, wysokie na prawie 8 metrów witryny sklepowe z dostępem do naturalnego światła oraz otwarte tarasy z placami zabaw i ogrody z widokiem na panoramę dzielnicy. Ciekawym wyzwaniem było także zwieńczenie przeznaczonej pod kawiarnię platformy na pierwszym placu wewnętrznym. Tu wybór padł na ażurową konstrukcję, która symbolizuje elementy natury – jak np. kapelusz grzyba lub gałęzie leśnych drzew – relacjonuje Grzegorz Król.

Nominacja dla Galerii Młociny, największego centrum handlowego otwartego w Polsce w 2019 roku i pierwszej inwestycji EPP w Warszawie, jest dla nas powodem do dumy. Cieszmy się, że nasze centrum handlowe, które wprowadza nową jakość na stołecznym rynku m.in. dzięki zastosowaniu rozwiązań niespotykanych wcześniej przy projektowaniu obiektów handlowych, zostało wyróżnione. Podam tutaj jeden przykład – witryny w Galerii Młociny mają aż 8 metrów wysokości, dzięki czemu pojawia się tam więcej światła, a najemcy, którym w ich aranżacji pomógł zespół architektów EPP, mogą w bardzo efektowny sposób prezentować swoją ofertę – mówi Wojciech Knawa, członek zarządu odpowiedzialny za zarządzanie nieruchomościami w spółce EPP

Nowe Czyżyny w Krakowie (Newbridge/ IMB Asymetria)

Cieszy nas fakt, że znaleźliśmy się w tak znamienitym gronie i to w dodatku w kategorii związanej z wnętrzami. Ostatnie kilkanaście miesięcy upłynęły w Nowych Czyżynach na dużych zmianach. Obiekt, obecny na rynku od wielu lat, przeszedł gruntowną metamorfozę – mówi Elwira Pyrkowska, Asset Manager Newbridge Poland.

Nowe Czyżyny to jedno z najstarszych centrów handlowych w Krakowie. Centrum Handlowe Czyżyny - bo tak się niegdyś nazywało - zmieniło nie tylko nazwę, ale również przeszło trwające pond rok prace modernizacyjne, które objęły zarówno wnętrza galerii, jak i jej otoczenie. Wymieniono między innymi posadzkę w pasażach handlowych, zmodernizowano także strefę gastronomiczną. Oprócz tego zadbano o to, aby odwiedzający centrum goście mieli możliwość odpoczynku na usytuowanych wzdłuż alei nowoczesnych strefach wypoczynkowych z biblioteczkami bookcrossingowymi; dla najmłodszych przygotowane place zabaw.

Ostatnie prace w Nowych Czyżynach otwierają nowy rozdział w życiu obiektu. Dlatego tym bardziej cieszy ta nominacja. Pokazuje ona, że z naszymi zmianami, ale także pomysłem na centrum handlowe, idziemy w dobrym kierunku, zauważalnymi i docenianym przez branżę – konkluduje Elwira Pyrkowska.

ZAGŁOSUJ TUTAJ

Centrum Janki - rozbudowa i modernizacja (Cromwell Property Group/ IMB Asymetria)
Celem rozbudowy Centrum Janki było nie tylko poszerzenie jego oferty, ale również dostosowanie budynku do współczesnych standardów – zarówno tych architektonicznych, jak i związanych z designem. Autorem powstałych wnętrz jest pracownia IMB Asymetria Atelier. Motywem przewodnim projektu centrum było... origami, którego idea obecna jest również w nowej identyfikacji wizualnej marki. W przypadku galerii odwołania do origami widoczne są najbardziej w projekcie fasady budynku, ale dominuje ono również w aranżacji wnętrzach.

Tutaj widoczne jest przede wszystkim dzięki wprowadzeniu trójkątnych podziałów na posadzkach i sufitach. Motywy trójkątów widoczne są również w strefie drzwi wejściowych, a także nad witrynami sklepów, aż po oznaczenia kierunkowe. Aranżację wnętrz utrzymano w ograniczonej palecie barw, zdominowanej przez szarości i biele. Przestrzeń wizualnie powiększają duże dachowe przeszklenia. Jesteśmy bardzo dumni z tego, że projekt rozbudowy Centrum Janki, który jest efektem pracy zespołu Cromwell Property Group, został doceniony przez ekspertów – mówią przedstawiciele Cromwell Property Group.

 

Komentarze

Zaloguj się

Zobacz także