
Tubądzin na 4DD: Design pod dobrym szyldem
Podczas tegorocznych targów 4 Design Days Grupa Tubądzin postawiła na dobry design oraz praktyki projektowe przyszłości. Swój debiut miały tu mozaiki uzupełniające nagradzaną kolekcję Cielo e Terra by Dorota Koziara, nowe kolekcje łazienkowe autorstwa Macieja Zienia oraz wielkoformatowe propozycje marki MONOLITH.

Na stoisku można było zobaczyć całe spectrum nowości, które w ostatnim czasie Grupa Tubądzin wprowadziła na rynek. Cztery nowe kolekcje łazienkowe autorstwa Macieja Zienia w formacie 33 x 90 cm, prezentowane obok jego wielkoformatowych kreacji, tak docenianych przez klientów, zasługują na szczególną uwagę. Tym razem projektant zwrócił się nie tylko w stronę szlachetnych kamieni, do których przyzwyczaił swoich odbiorców, ale też zaproponował im luksusowe, pełne przepychu rozwiązania, tak modne w 2020 r.
Dodatkowo, marka MONOLITH to na katowickich targach premiera wielkoformatowych kolekcji Opal i Carrara Gold. Dzięki swoim rozmiarom (120 x 240 cm) dają one wiele możliwości aranżacyjnych. Pierwsza z kolekcji inspirowana jest jednym z najdroższych kamieni na świecie, któremu od setek lat przypisywano niezwykłe właściwości. Z kolei Carrara Gold odwołuje się do szlachetnej odmiany białego marmuru z harmonijnie rozmieszczonymi żyłkami.
Wielkoformatowe kolekcje prezentowane na stoisku, swoją premierę miały na targach Cersaie w Bolonii. Teraz zostały po raz pierwszy pokazane w Polsce. Cieszy mnie ciepłe przyjęcie tych wzorów przez architektów, projektantów oraz klientów indywidualnych. Wkrótce, te kolekcje będziemy wprowadzać do naszych dystrybutorów oraz salonów łazienkowych w całym kraju – mówił Andrzej Ramel, członek zarządu Grupy Tubądzin.
Zwiedzający mogli także obejrzeć dekoracje dla kolekcji Cielo e Terra autorstwa Doroty Koziara - mozaiki oraz bardzo modne płytki heksagonalne. Dzięki swojej różnorodności ta nagradzana kolekcja pozwala na tworzenie nieograniczonych kompozycji aranżacyjnych oraz wpisuje się w nieprzemijające od kilku sezonów pastelowe trendy kolorystyczne.
Współpracę z Dorotą Koziara zaczęliśmy już kilka lat temu. Jednak dopiero po uruchomieniu nowej fabryki w Sieradzu, która produkuje płytki wielkoformatowe i ma możliwość barwienia w masie, mogliśmy pomysł projektantki zrealizować. Kolekcja Cielo e Terra, od momentu premiery cieszy się nieprzemijającą popularnością nie tylko wśród klientów, ale też profesjonalistów. Jest doceniana w krajowych konkursach i nieustannie gości w prasie jako przykład pięknego, ponadczasowego projektu. Na rynku nie ma drugiej kolekcji, która oferowałaby podobne kolory i jakość. Cieszymy się, że premiera towarzyszących jej mozaik i płytek heksagonalnych zyskała uznanie osób odwiedzających nasze stoisko – dodaje Andrzej Ramel.
Merytoryczny udział firmy w wydarzeniu wiązał się także ze współorganizacją jednego z paneli dyskusyjnych. 6 lutego we współpracy z firmą Grohe miała miejsce debata pod hasłem „Dobre praktyki w projektach przyszłości: architekt, klient, produkt, potrzeby ludzi, #wellbeing, #nature, #future”. Tubądzin reprezentowała Ewa Kryszkiewicz, Development and Cooperation with Architects Manager oraz Konrad Karmański, architekt Grupy Tubądzin. Temat panelu inspirowany był III edycją międzynarodowego konkursu Tubądzin Design Awards, dedykowanego architektom, projektantom i studentom. Organizując panel chcieliśmy sprowokować do myślenia zarówno architektów, projektantów, jak i producentów, poprzez wątki związane z ekologią, trendem zero waste oraz wynikającymi z nich trudnościami na linii architekt-klient. Zaprosiliśmy do współpracy naszego partnera w Tubądzin Design Awards i Tubądzin Design Days, firmę Grohe, która ma podobne do nas priorytety w dbaniu o dobrostan klientów oraz konieczność świadomych działań – mówiła Ewa Kryszkiewicz, moderująca spotkanie.