Klauzula informacyjna

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd Publikator Sp. z o.o.

Urządzamy domowe biuro

Autor: Wojciech Napora
18 marz 2020 13:21

Osoby wykonujące pracę biurową lub zdalną wiedzą, jak istotna jest aranżacja gabinetu. Aby zapewnić sobie lub innym właściwe warunki, należy dokładnie przemyśleć jego organizację. Kluczowe meble i akcesoria dopasuj do indywidualnych potrzeb, takich jak częstotliwość i rodzaj wykonywanych zadań, liczba niezbędnych sprzętów i dokumentów oraz uwarunkowania zdrowotne dotyczące kręgosłupa czy wzroku.

Właściwa organizacja miejsca do pracy przekłada się nie tylko na efektywność realizowanych zadań, ale także wpływa korzystnie na nasze zdrowie psychiczne i fizyczne. Podstawą jest duże biurko, wygodny fotel, praktyczne organizery, dzięki którym z łatwością przechowasz swoje dokumenty oraz odpowiednie oświetlenie, korzystne dla naszych oczu. Poświęć chwilę na odpowiednią aranżację biura i ciesz się jego funkcjonalnością podczas wszystkich obowiązków. O tym, jak je urządzić, aby było funkcjonalne i komfortowe, opowiada ekspert salonów Agata.

Krok pierwszy – biurko

Podczas pracy najwięcej czasu spędzasz przy biurku, dlatego istotne jest, aby było funkcjonalne i ułatwiało wykonywanie obowiązków. Podczas wyboru mebla zwróć szczególną uwagę na rozmiar blatu, liczbę szuflad oraz półek. Jeżeli twoja praca jest w większości biurowa – postaw na model, który bez problemu pomieści wszystkie dokumenty, notatniki czy sprzęty. Fanom klasyki z pewnością najbardziej przypadnie do gustu praktyczne biurko w kolorach naturalnego drewna, które pasuje do większości barw i dodatków. Możesz zdecydować się także na model z łączonych struktur, jak np. wersja biało-drewniana – idealna do wnętrz skandynawskich. Miłośnikom elegancji na pewno spodoba się natomiast ciemne biurko ze szklanymi elementami czy białe, z wysokim połyskiem. Posiadacze wnętrz loftowych lub industrialnych z powodzeniem mogą wybrać modele stylizowane na stare, lekko przecierane lub te z metalowymi ozdobami, np. w formie podstawy blatu.

Komfortowy fotel

Oprócz biurka, jedną z najważniejszych kwestii jest solidne krzesło. To na nim spędzisz długie godziny pracy, dlatego warto zadbać, by było dopasowane do sylwetki. Wybierz model, który zapewni prawidłową postawę kręgosłupa dzięki regulacji wysokości siedziska i podłokietników. Przed zakupem upewnij się, że oparcie jest wyprofilowane odpowiednio dla pleców. Po doprecyzowaniu kwestii praktycznych, zastanów się nad stylistyką. Tapicerowane fotele sprawdzą się zarówno w pokojach młodzieżowych, jak i nowoczesnych biurach. Najpopularniejsze modele w kolorze czarnym dopasujesz do większości aranżacji, np. w stylu loftowym czy klasycznym. Jeżeli Twoje wnętrze jest natomiast zdominowane przez barwy jasne i bliżej mu do aranżacji skandynawskiej czy glamour – postaw na model biały lub szary.

Zobacz także: Jak urządzić domowe biuro? Praktyczne wskazówki.

Fotel biurowy powinien ułatwiać pracę i wykonywanie wszystkich czynności przy biurku, dlatego warto wybrać model na kółkach, który znacznie usprawni poruszanie. Najbardziej wymagającym użytkownikom polecane są fotele z siateczki zwiększające cyrkulację powietrza oraz z dodatkowymi poduszkami, podnoszącymi komfort – podkreśla Natalia Nowak, ekspert ds. aranżacji wnętrz salonów Agata.

Oświetlona przestrzeń

Oświetlenie podczas pracy, czyli sprawa kluczowa dla naszych oczu, powinna być szczególnie przemyślana. Podstawą jest lampa biurkowa, która jest najważniejszym źródłem światła podczas wykonywanych zadań. Osoba praworęczna powinna mieć lampkę po lewej stronie, leworęczna – analogicznie po prawej. Warto wziąć ten aspekt pod uwagę już na wczesnym etapie aranżacji wnętrza, aby zamontować listwę z gniazdkami elektrycznymi we właściwym miejscu. Do wyboru są lampy tradycyjne, które z powodzeniem dopasujesz do biur w stylu klasycznym czy industrialnym. Modele stylizowane na vintage będą natomiast świetnie komponować się z drewnem i dodatkami retro. Najbardziej nowoczesne lampy ze światłem LED to idealna propozycja do biur nowoczesnych i glamour. Po wyborze lampy biurkowej, dopasuj do swojego gabinetu także lampę wiszącą, która odpowiednio oświetli całe wnętrze. Wybierz model z wieloma żarówkami, aby mieć możliwość regulacji światła w zależności od potrzeb i dopasuj go do stylistyki wnętrza.

Zobacz także: Domowe biuro - postaw na dobre meble.  

Komentarze

Zaloguj się

Zobacz także