Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

PARTNER SERWISU

Fotel gamingowy, stolik kawowy i łóżko kontynentalne. Google sprawdził, jak Polacy urządzają swoje mieszkania

Autor: Redakcja Dobrzemieszkaj.pl
13 maj 2021 10:27

Jak na przestrzeni ostatniego roku kształtowały się trendy meblarskie oraz wnętrzarskie? Google postanowił sprawdzić, jakie meble i elementy urządzenia wnętrz były najczęściej wyszukiwane przez Polaków w czasie pandemii. Prym wśród najszybciej rosnących wyszukiwanych haseł wiodły krzesła do biurka, w tym fotele gamingowe, ze wzrostem wyszukiwań o ponad 500%.

Pandemia i konieczność pozostania w domach niewątpliwie zwiększyły czas, jaki spędzamy w mieszkaniach, i co się z tym wiąże, wiele osób postanowiło dostosować swoją przestrzeń do nowych funkcji - domowego biura do pracy zdalnej, miejsca do nauki online dla dzieci czy oazy spokoju na balkonie.

Wyszukiwania w kategorii “Dom i Ogród” w wyszukiwarce Google od marca 2020 do lutego 2021 w porównaniu z poprzednimi 12 miesiącami wzrosły o 39% . Chociaż największa liczba zapytań dotyczyła urządzeń domowych lub wyposażenia kuchni i jadalni, najszybszy wzrost odnotowały zapytania związane z meblami do sypialni (wzrost o 51% r/r) oraz meblami do salonu (wzrost o 50% r/r). Stosunkowo nową, lecz dynamicznie rosnącą podkategorią wyszukiwań okazało się biuro domowe (wzrost o 94% rok do roku)

Salon: wygodne fotele niczym po babci, kanapa z funkcją spania i stolik kawowy

Okazuje się, że jednym z kluczowych mebli w salonach Polaków w ostatnim czasie była kanapa, ale koniecznie z funkcją spania (wzrost wyszukiwań hasła kanapa z funkcją spania o 83% rok do roku). Dużą popularnością cieszyły się także wygodne fotele do salonu (wzrost o 57% r/r). W tej kategorii Polacy wpisywali w wyszukiwarkę Google szczególnie fotel uszak z podnóżkiem lub fotel rozkładany do spania. Te hasła wzrosły odpowiednio o 86% i 53% r/r. Niezbędnym wyposażeniem salonu w czasie pandemii okazał się także stolik kawowy, który zanotował w tym okresie wzrost o 21%.

‒ Użytkownicy wyszukiwarki Google w tym roku wyszukiwali konkretne cechy stolików kawowych. Hasła takie jak okrągły stolik kawowy, stolik kawowy loft, stolik z plastra drewna lub stolik kawowy czarny zanotowały największe wzrosty popularności ‒ komentuje Antoni Andruszkiewicz, Industry Manager w Google. ‒ Ciekawym trendem, który zaobserwowaliśmy w Google jest renesans foteli w stylu tych, które stały w domach naszych babć. Wskazuje na to znacznie częstsze wyszukiwanie takich haseł jak fotel uszak z podnóżkiem czy fotel wiklinowy bujany.

Sypialnia: łóżko kontynentalne i toaletka z lustrem

Centrum sypialni stanowi łóżko. Jakie jest to wymarzone dla Polaków? W tym przypadku także wygrywa wygoda. Od marca 2020 do końca lutego 2021 w porównaniu z poprzednimi 12 miesiącami najszybciej na popularności w Google rosło hasło łóżko kontynentalne - aż o 109%. Użytkownicy często wyszukiwali także łóżko tapicerowane (wzrost o 68%). Jak się okazuje, dużą popularnością cieszyły się toaletki z lustrem, których wyszukiwanie wzrosło o 99% rok do roku. Wyposażenie sypialni uzupełnia szafa, najlepiej szafa przesuwna z lustrem (wzrost o 34% r/r) oraz komoda z szufladami (wzrost o 51% r/r).

Kuchnia: gotowe wyspy kuchenne oraz welurowe krzesła

Kuchennym hitem pandemii są gotowe wyspy kuchenne, których popularność w wyszukiwarce Google wzrosła o 101% rok do roku. Polacy, zapewne robiąc remonty, interesowali się także meblami modułowymi kuchennymi (wzrost o 89% r/r). Wśród wyszukiwanych krzeseł do kuchni (wzrost o 75% r/r) prym wiodły krzesła tapicerowane welurowe, których popularność rok do roku zwiększyła się aż o 221%. Zaraz za nimi uplasowały się krzesła do jadalni tapicerowane (wzrost o 88% r/r) oraz czarne krzesła do jadalni (wzrost o 70% r/r). Warto zauważyć, że użytkownicy Google potrzebowali także hokerów do kuchni. To hasło wzrosło o 45% r/r.

Biuro domowe: fotele gamingowe przy biurkach loftowych

Kategorią wyszukiwań w Google, która znacznie urosła jest biuro domowe. Polacy często musieli doposażać swoje mieszkania, żeby pracować zdalnie w wygodnych warunkach. Dlatego wśród najczęściej wyszukiwanych haseł ostatnich 12 miesięcy nie mogło zabraknąć biurka oraz krzesła do biurka. Te hasła odnotowały wzrost odpowiednio o 199% i 555% rok do roku.

Ze względu na ograniczoną przestrzeń w mieszkaniach, użytkownicy wielokrotnie wyszukiwali w Google hasła biurko loftowe, którego popularność wzrosła rok do roku aż o 527%. Wśród częstych wyszukiwań znalazła się także komoda pod biurko (wzrost o 256% r/r). Kategoria krzeseł biurowych zdominowana została przez fotele gamingowe materiałowe - wzrost popularności o 366% rok do roku. Również takie hasła jak fotele gamingowe do 300 zł lub krzesło gamingowe były wpisywane dość często. Nieznacznie mniej popularne były fotele obrotowe do biurka oraz krzesła obrotowe do biurka. Te odnotowały wzrost o 319% oraz o 266% r/r.

‒ W związku z wykonywaniem obowiązków zdalnie, a także nauką online, wielu Polaków musiało zorganizować miejsce do codziennej pracy przy komputerze. Stąd tak duża popularności haseł biurko oraz krzesło do biurka. Co ciekawe, oprócz wyszukiwań związanych z konkretnym stylem, np. biurko loftowe, stawiali głównie na funkcjonalność, np. rozkładane biurko czy biurko z szufladami. W przypadku krzeseł do biurka, hitem okazały się fotele gamingowe, szczególnie te budżetowe ‒ komentuje trendy Jacek Bisiński, Senior Analytical Consultant w Google.

Komentarze

Zaloguj się

Zobacz także