Klauzula informacyjna

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd Publikator Sp. z o.o.

Jak przygotować mieszkanie na sprzedaż?

Autor: Redakcja Dobrzemieszkaj.pl
06 lip 2020 11:20

Konkurencja na rynku nieruchomości jest tak duża, że klienci decydują się zobaczyć na żywo tylko te mieszkania i domy, które już na zdjęciach dobrze się zapowiadają. Jasna, duża przestrzeń z jednym wyróżniającym się elementem z pewnością przykuje uwagę na dłużej - tłumaczy Maria Semczyszyn, ekspertka ds. rynku nieruchomości, trenerka home stagingu.

Mieć to „coś”

„Przywykliśmy do tego, że mamy bardzo duży wybór nieruchomości. Konkurencja jest olbrzymia, dlatego warto zadbać o to, by to nasz dom czy mieszkanie wyróżniało się na tle innych ofert” – tłumaczy Maria Semczyszyn, ekspertka ds. rynku nieruchomości, trenerka home stagingu. „Istnieje niesłuszne przekonanie, że sprzedając nieruchomość, nie warto jej wnętrza odświeżać, bo i tak nowi właściciele będą ją aranżować według własnego gustu. To jest oczywiście prawda, że nabywcy będą urządzać dom tak, jak o tym marzą, ale warto podkreślić, że najpierw muszą się zdecydować, by go kupić. A decyzję podejmą na podstawie tego, co zobaczą i jakie emocje to w nich wzbudzi. Trzeba się czymś wyróżnić” – dodaje ekspertka. Im bardziej przyjazną i bezpieczną przestrzeń uda się wykreować, tym lepiej.

Dom jak z obrazka

Konkurencja na rynku nieruchomości jest tak duża, że klienci decydują się zobaczyć na żywo tylko te mieszkania i domy, które już na zdjęciach dobrze się zapowiadają. Jasna, duża przestrzeń z jednym wyróżniającym się elementem z pewnością przykuje uwagę na dłużej. Motywem przewodnim mogą być wyraziste zasłony, np. w monstery, musztardowy uszak w rogu albo elegancki biokominek. „Na zdjęciach doskonale prezentują się salony wyposażone na przykład w biokominki, które charakteryzują się eleganckim wzornictwem. Całość prezentuje się wtedy nowocześnie i niebanalnie, stanowiąc zaproszenie do obejrzenia „na żywo” domu lub mieszkania” – tłumaczy Maria Semczyszyn.

Pierwsze wrażenie robi się raz!

O tym, czy ktoś kupi daną nieruchomość, w dużej mierze decydują pierwsze chwile po przekroczeniu progu, dlatego tak istotne jest zadbanie o detale i odpersonalizowanie przestrzeni. Nieprzyjemny zapach na klatce, wytarte wycieraczki, zepsute klamki czy nieuporządkowane buty w korytarzu mogą być elementami, do których właściciele już przywykli, zaś dla klientów będą to skuteczne „odstraszacze”. „Zadaniem home stagera jest neutralizowanie przestrzeni tak, by nic nie spowodowało odrzucenia. Zwracamy uwagę na najdrobniejsze detale. Oprócz uporządkowania wnętrza i usunięcia zbędnych przedmiotów niezwykle ważne jest odpersonalizowanie przestrzeni. Konieczne jest usunięcie rodzinnych zdjęć czy portretów przodków. Nawet kapcie właściciela powinny być poza wzrokiem oglądających. Dom ma być przygotowany na nowych właścicieli” – podkreśla Maria Semczyszyn. „Warto od razu dodać, że home staging to nie jest generalny remont mieszkania czy domu. To lifting wnętrza, który ma pokazać jego potencjał. Skupiamy się na detalach, które razem tworzą spójną opowieść o tym, jak dobrze można się tu czuć” – dodaje. Według amerykańskich badań szacuje się, że skorzystanie z pomocy home stagera przyśpiesza transakcje o 40-60%, chociaż nie podnosi wartości samej nieruchomości.

Zaczynamy od kolorów i mebli

Duże, małe, wąskie, szerokie, wysokie, niskie… typów mieszkań jest naprawdę dużo. Podobnie jak gustów tych, do których należą. Sprzedając nieruchomość, należy zadbać o to, by kolory we wnętrzu podkreślały jego atuty i tworzyły spójną całość z meblami. Zawsze dobrym wyborem jest jasna, pastelowa kolorystyka, która nadaje aranżacji lekkości i przestronności. W dużych mieszkaniach podkreśla ich metraż, z kolei w małych optycznie je powiększa. Uniwersalna biel, subtelne beże, delikatne brązy czy rozbielona mięta lub róż będą stanowić idealne tło dla mebli i dodatków w każdym stylu. W przypadku mebli doskonale sprawdzi się nieśmiertelna zasada Miesa van der Rohe „mniej znaczy więcej”. Zdecydowanie warto zadbać o to, by we wnętrzu znalazły się tylko niezbędne meble, a wzrok przykuwały oryginalny obraz, piękna sztukateria czy żywy blask ognia z eleganckiego biokominka.

Home staging to branża, która rozwija się niezwykle dynamicznie, odpowiadając na szybko zmieniające się potrzeby rynku. Dzięki pomocy profesjonalistów mieszkania i domy sprzedają się szybciej i łatwiej. By odkryć potencjał wnętrza i w pełni zaprezentować go przyszłym właścicielom, warto zadbać o odpowiednie kolory, meble i dodatki, oszczędzając swój cenny czas, a czasem i zdrowie.

Komentarze

Zaloguj się

Zobacz także