Klauzula informacyjna

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd Publikator Sp. z o.o.

Kolekcja Markerad to mieszanka przedmiotów, które idealnie sprawdzą się przy urządzaniu pierwszego mieszkania. Fot. IKEA

Zobacz galerię [4 zdjęć]

Kolekcja Markerad to mieszanka przedmiotów, które idealnie sprawdzą się przy urządzaniu pierwszego mieszkania. Fot. IKEA
  • Facebook
  • Twitter
  • Pinterest
Autor: Anna Usakiewicz
15 paź 2019 10:08

Limitowana kolekcja IKEA - stworzona dla millenialsów

Najnowsza, limitowana kolekcja to seria produktów stworzonych z myślą
o millenialsach i ich pierwszym mieszkaniu. Składa się z piętnastu wyjątkowych przedmiotów i pojawi się w Polsce już w listopadzie br.

IKEA i Virgil Abloh przedstawiają Markerad, serię produktów stworzonych z myślą
o millenialsach i ich pierwszym mieszkaniu. Limitowana kolekcja składa się z piętnastu wyjątkowych przedmiotów i pojawi się w Polsce już w listopadzie br.

 Markerad łączy w sobie klasyczne minimalistyczne formy z artystycznymi, „zakłócającymi” akcentami – tak charakterystycznymi dla twórczości Virgila Abloh’a. Jego ikoniczne cudzysłowy znajdujące się w całej kolekcji służą wprowadzeniu elementu ironicznego oraz odrobiny humoru do przedmiotów codziennego użytku. Virgil umieszcza nowoczesny design we współczesnym kontekście. Projektant czerpie z historii i tradycji, tworząc projekty, które odwołują się do naszych czasów.

Kolekcja  Markerad to mieszanka przedmiotów, które idealnie sprawdzą się przy urządzaniu pierwszego mieszkania. Są to meble, takie jak stół, krzesło i kanapa, a także mniejsze przedmioty, jak skrzynka na narzędzia, zegar czy tekstylia. Projekty Abloh’a zacierają granice pomiędzy funkcjonalnością a sztuką. Wiele z produktów posiada jednocześnie kilka funkcji, tak jak łóżko dzienne, które służy jako miejsce do spania, pracy, jedzenia oraz spotkań z przyjaciółmi!

Chciałbym, aby każdy przedmiot z kolekcji wzbudzał w ludziach poczucie dumy oraz by świetny design był głównym powodem, żeby je posiadać - dodaje Virgil Abloh.

Planując kolekcję Markerad, światowej sławy twórca wraz z Henrikiem Mostem, kierownikiem artystycznym IKEA przeprowadzili wywiady z młodymi ludźmi na temat ich preferencji i poglądów na to, czego najbardziej potrzebują podczas przeprowadzki do swojego pierwszego mieszkania. Dzięki temu powstała kolekcja, która umożliwi młodym ludziom urządzenie domu w taki sposób, żeby był on odbiciem ich osobowości. Tak jak można powiesić dzieło sztuki na ścianie, tak sztuka może objawiać się w przedmiotach codziennego użytku, takich jak krzesło czy dywan. W kolekcji jest nawet torba staje się arcydziełem!

Przykładem niekonwencjonalnego podejścia do projektowania jest dywan przypominający paragon, który sam w sobie jest znakiem towarowym i dobrze wygląda zarówno rozłożony na podłodze, jak i zawieszony na ścianie. To dowód na to, jak przedmiot codziennego użytku został przekształcony w swoiste dzieło sztuki. Z kolei dywan "Keep Off" z lekko ironicznym przesłaniem był częścią IKEA Art Event 2019, a podświetlana Mona Lisa to hołd złożony przez Virgila kultowemu obrazowi Leonarda da Vinci, zacierający granicę między funkcjonalnością a sztuką.

4Buildings - nowe wydarzenie branży budowlanej w Polsce i cztery niezależne konferencje o najważniejszych trendach w budownictwie XXI wieku - już 15-17 listopada w Katowicach. Zarejestruj się teraz!

WASZE KOMENTARZE (0)

DODAJ KOMENTARZ

POLECAMY W SERWISACH