Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

PARTNERZY PORTALU
Rok 2021 we wnętrzach. To było modne w naszych domach i mieszkaniach!

Rok 2021 we wnętrzach. To było modne w naszych domach i mieszkaniach!

Autor: Ewa Kozioł
14 gru 2021 10:07

Jak urządzaliśmy wnętrza w 2021 roku? Jakie elementy wyposażenia królowały w aranżacjach? Gdzie najczęściej dokonywaliśmy zakupów w mijającym roku? Koniecznie sprawdźcie.

Mijający rok zmienił nasze postrzeganie domowych wnętrz. Jest to konsekwencją sytuacji pandemicznej, która przez kolejne miesiące odcina nas od wielu codziennych przyjemności i aktywności, z których do marca 2020 roku nieustannie korzystaliśmy.

Rok 2021 – pełen natury

Zamknięci w czterech ścianach uzmysłowiliśmy sobie, że potrzebujemy wnętrzarskiego powrotu do natury - a co za tym idzie – stworzenia azylu, który zapewni nam spokój oraz harmonię. Jak mówi Sylwia Gulewicz-Wysocka z wrocławskiej Galerii Wnętrz Domar, wyrazem tego było skierowanie się ku stylom wnętrzarskim związanym z tym, co oferuje nam przyroda:

– W zasadzie wszystkie elementy aranżacji wnętrz w 2021 roku miały kierować nas ku relacji z naturą. Przykładem tego była kolorystyka – opierała się ona na dwóch paletach barw –- z jednej strony były to odcienie ziemi, czyli beż, brąz, błękity, szarości czy karmel, natomiast z drugiej strony modne były zielenie, widziane na ścianach, meblach czy po prostu w dużej ilości roślin. Ale także odcienie ochry, żółcienie, czy też stłumiona cegła albo pudrowy róż; kolory dodające werwy i energii. Wśród materiałów, które najczęściej wykorzystywaliśmy w 2021 roku, wymienić można grubo tkaną bawełnę, len, welur i aksamit. Nasze wnętrza wypełnione były także drewnem, a także innymi naturalnymi materiałami, np. wikliną, naturalną ceramiką, kamionką – podkreśla Sylwia Gulewicz-Wysocka.

Podłogi i ściany A.D. 2021

A co w przypadku ścian i podłóg? Jak tłumaczy architektka Galerii Wnętrz Domar, generalnie najpopularniejsze były powierzchnie fakturalne, które pojawiały się we frontach mebli:

– Modne były lamelki – drewniane bądź drewnopodobne – oraz inne, fakturalne powierzchnie, które sprawiały wrażenie trójwymiarowości. Stawialiśmy także na zieleń i duże, roślinne tapety, najczęściej przedstawiające masywne, egzotyczne liście. Te elementy ścienne wspaniale łączyły się z drewnianą podłogą, powodując swoisty efekt „kontynuacji połączenia ziemi i drzewa". W przypadku podłóg stawialiśmy przede wszystkim na drewno lub elementy drewnopodobne, z nawiązaniami do parkietu w formie lamelek kwadratowych czy słynnej jodełki. Podłoga w całej przestrzeni musiała być jednolita, aby doskonale łączyć różne przestrzenie mieszkalne – mówi Sylwia Gulewicz-Wysocka.

TAK dla światła!

Coraz mocniej wkraczająca do domowych wnętrz praca i nauka zdalna pokazały nam, że jedna lampa w naszych wnętrzach jest niewystarczająca. Było to również związane z tak zwanym strefowaniem, czyli podziałem wnętrz na strefy:

– Każda strefa w naszym domu powinna być doświetlona – po to, aby wykonywanie czynności, do której jest przeznaczona, przebiegało jak najbardziej wygodnie, sprawnie i funkcjonalnie. Chcemy pracować? A może odpoczywać czy rozmawiać z przyjaciółmi? Do każdej z tych czynności potrzebujemy innego światła. To mocniejsze oświetlenie – ułatwi pracę przy komputerze. Odpoczniemy zaś najlepiej przy oświetleniu przydymionym. Z kolei przy spotkaniach towarzyskich dobrym rozwiązaniem będzie postawienie na ciut jaśniejsze, ale równie delikatne i subtelne źródła światła.

Z dala od tradycji?

Rok 2021 stanowił kontynuację ubiegłorocznych zmian w sposobie dokonywania zakupów. Pandemia koronawirusa zdecydowanie wzmocniła sprzedaż internetową. Czy tak samo wyglądało to w przypadku branży wnętrzarskiej?

– Mimo ogromnej mocy Internetu, pewnych rzeczy nie da się poznać online. Głównie chodzi tu o odczucia związane z użytkowaniem mebli, takie jak np. miękkość materaca, wyprofilowanie zagłówka fotela czy odpowiednia proporcja wysokości krzesła do stołu. Wiele elementów wyposażenia wnętrz to meble, które musimy przed zakupem przetestować i sprawdzić, jak się zachowują w kontakcie z nami. Przez Internet o wiele łatwiej jest kupić dekoracje, tekstylia lub oświetlenie niż komplety wypoczynkowe, łóżka czy fotele – mówi Aldona Mioduszewska, dyrektor marketingu z wrocławskiej Galerii Wnętrz DOMAR.

W 2021 roku zwróciliśmy się ku kolorom i materiałom czerpiącym z dobrodziejstw natury. Poszukiwaliśmy spokoju i ukojenia zmysłów, kładąc jednocześnie nacisk na wysokiej jakości produkty. Odcięci przez pandemię od niektórych aspektów, do których przez lata byliśmy przyzwyczajeni, poczuliśmy potrzebę otaczania się wygodnymi i wysokojakościowymi przedmiotami, które umożliwiały łączenie funkcjonalności i przytulności. 

Komentarze

Zaloguj się

Zobacz także