Klauzula informacyjna

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd Publikator Sp. z o.o.

Luksusowe mieszkania - jakie są wymagania Polaków?

Autor: Anna Usakiewicz
07 lut 2019 12:05

Prestiżowo usytuowane apartamenty sprzedają się bardzo szybko, a renomowana lokalizacja wymaga wysokiego standardu wykończenie. Nic dziwnego, że rosną ceny wykończenia lokalu, który ma sprostać wymaganiom zamożnych właścicieli.

Ulica Świętokrzyska w Gdyni, Nowy Świat w Warszawie, Monte Cassino w Sopocie - co łączy te miejsca? Polacy coraz chętniej inwestują swój kapitał w nieruchomości, zwłaszcza w luksusowe. A czym kierują się dobrze sytuowani Polacy urządzając cztery kąty? 

W minionym roku do grona najzamożniejszych Polaków dołączyła cała “aglomeracja bogaczy” - 157 tys. osób. To niemal tyle, ile wynosi liczba mieszkańców muzycznej stolicy Polski - Opola. Tak wynika z dziewiątej, najnowszej edycji raportu “Rynek dóbr luksusowych w Polsce”, którego autorem jest firma doradcza KPMG. Wzrost każdego roku jest imponujący, wskaźnik przyrostu zatrzymał się na poziomie 15%. Dla porównania 10 lat temu w Polsce mieszkało 574 tysiące osób zamożnych. Ile trzeba zarabiać by znaleźć się w tej elitarnej grupie? Odpowiedź na wspomniane pytanie znajdziemy w najnowszym raporcie KPMG. Według firmy doradczej zamożny Polak to taki, którego miesięczny dochód przekracza 7,1 tys. brutto. Czyli minimum 5 tys. zł "na rękę".

Nic więc dziwnego, że majętni rodacy coraz chętniej inwestują. Szczególnie widać to po rosnącym zainteresowaniu produktami z kategorii “premium”. Wartość całego rynku dóbr luksusowych w Polsce szacowana jest na ok. 24 mld zł w 2018 roku, a to o niemal 14% więcej niż rok wcześniej. To prawie trzy razy szybciej niż wzrost gospodarczy jaki zanotowała rodzima gospodarka w 2018.

Już od dłuższego czasu obserwujemy wzrost zainteresowania produktami z kategorii premium, nasi odbiorcy, czyli instalatorzy i klienci indywidualni nie szukają produktów najtańszych, a najlepszych. 92% badanych przez nas instalatorów zajmujących się montażem rozwiązań grzewczych wskazało, że kluczowa dla nich jest wytrzymałość produktu. Cena istotna była zaledwie dla połowy ankietowanych. Co więcej, w przypadku rozwiązań instalacyjnych, cena jest istotna zaledwie dla 4 na 100 instalatorów – zwraca uwagę Marcin Kotarski z Rettig Heating.

Jakie ma to znaczenie dla branży budowlanej? Co prawda na szczycie listy wydatków niezmiennie od lat widnieją samochody osobowe i kosmetyki, ale rosnąca zamożność oraz dobra koniunktura gospodarcza, wywarły pozytywny wpływ na rynek nieruchomości, zwłaszcza luksusowych. Szacuje się, że w 2018 wartość rynku nieruchomości luksusowych mogła osiągnąć równowartość nawet 3,5 mld złotych, donosi KPMG.

Mieszkanie pewny zysk

Niebagatelny wpływ ma też to, że lokaty bankowe są wyjątkowo nisko oprocentowane (1,53% dla klientów indywidualnych), a ceny nieruchomości wciąż rosną, podaje portal RynekPierwoty.pl, co stanowi doskonałą zachętę dla inwestorów. Specjaliści serwisu zakładają, że średnia stawka ceny metra kwadratowego mieszkania deweloperskiego w największych polskich aglomeracjach w roku 2019 wzrośnie o około 10%. To jednak nie koniec dobrych wieści dla rynku nieruchomości, szczególnie tych pochodzących z rynku pierwotnego. Szacuje się, że deweloperzy oddadzą ponad 100 000 lokali mieszkalnych. Jednocześnie rozpoczną budowę około 140 000 i uzyskają około 160 000 nowych pozwoleń na budowę. Będzie to więc kolejny rok, pełny budowlanych rekordów.

- Zakup mieszkania to w większości przypadków również konieczność wykonania remontu, który pomoże dopasować wnętrze do upodobań nabywcy. Niezależnie od przeznaczenia - czy to wynajem, czy zamieszkanie. Standard al’a PRL lub ogólnie rozumiana niska jakość wykończenia, są dziś nieakceptowalne. Sytuacja jeszcze bardziej komplikuje się w przypadku loftów i kamienic, gdzie szczególnie kosztowna okazuje się wymiana tego czego nie widać - czyli instalacji elektrycznej, grzewczej i hydraulicznej. Stąd rosnące zainteresowanie nowoczesnymi systemami smart home czy renowacyjnymi, które nie wymagają ciężkiej wylewki betonowej - analizuje Karolina Kaszkiewicz, inżynier z Rettig Heating.

Z raportu Amron Sarfin przygotowanego dla Związku Banków Polskich wynika, że najpopularniejszy okres kredytowania to od 25 do 35 lat. W tym czasie nabywcy chcą dokonać kompleksowej wymiany instalacji, następnie decydując się jedynie na renowację. Klienci porzucają więc tanie rozwiązania i zamiast koncentrować się na cenie, sięgają po półkę premium, która chociaż odpowiednio droższa - zapewnia również wyższą trwałość.

Od kilku lat obserwuję wyraźny wzrost potrzeb klientów, w zakresie przestrzeni mieszkalnych, który wiąże się z coraz to większym zainteresowaniem produktami z segmentu premium. Wszystko zaczęło się od tego, że klienci coraz śmielej świadomie decydowali się na współpracę z architektami przy projektowaniu przestrzeni, w której planują spędzić życie. - komentuje Michał Słowiński, właściciel pracowni projektowej Wymiar R3, która specjalizuje się w projektowaniu wnętrz.

Jakość nie jakoś

Jak zwykł mawiać Henry Ford, “Firma, która zajmuje się wyłącznie zarabianiem pieniędzy to kiepska firma”. Dziś biznes coraz śmielej mówi o tym, że nie konkuruje ceną, a jakością i budowaniem doświadczeń klienta. Czy jednak rzeczywiście jest to klucz do sukcesu? Czy takie są oczekiwania odbiorcy? Postanowiła to sprawdzić amerykańska firma First Insight Inc., która przeprowadziła badanie na grupie tysiąca klientów, którzy byli zainteresowani zakupem między innymi mieszkania oraz samochodu, mające pomóc w odpowiedzi na pytanie: co jest dla nich ważniejsze, cena czy jakość? Wyniki z pewnością uspokoją managerów, którzy forsowali w swoich firmach idee "jakościocentryzmu" na rzecz wojny cenowej.

Okazuje się, że dla 53% respondentów kluczowa jest jakość, natomiast za ceną opowiedziało się zaledwie 38%. Jednym z wniosków, które płynie z tego badania jest fakt, że wszelkiego rodzaju promocje i obniżki mocno straciły na znaczeniu, a firmy mogą prowadzić politykę ciągłego doskonalenia, ponieważ to ona jest kluczowym czynnikiem sukcesu sprzedażowego.

Rzeczywiście coraz lepiej rozumiemy, że przestrzeń w której funkcjonujemy powinna mieć zarówno wartość funkcjonalną, jak i estetyczną oraz najlepiej by była wykonana z naturalnych materiałów, które niczego nie udają. Już oswoiliśmy się z ilością produktów i materiałów wykończeniowych które oferuje nam rynek. Minął zachwyt nad możliwościami wyboru i zaczęliśmy świadomie filtrować produkty pod względem ich jakości oraz wartości jakimi kieruje się marka która go stworzyła. A co za tym idzie - klienci coraz częściej sięgają po produkty z tzw. segmentu premium, nie ze względu na to, że pragną się wyróżnić, lecz po to aby otaczać się ładniejszymi, lepiej zaprojektowanymi i wykonanymi produktami, które będą cieszyły dłużej i zachowają swoją wartość. - podsumowuje Michał Słowiński z pracowni projektowej Wymiar R3.

Źródło: Rettig Heating

Komentarze

Zaloguj się

Zobacz także