Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Mieszkanie szyte na miarę. Praktyczne porady, dużo zdjęć

Autor: Urszula Tatur
27 kwi 2021 10:04

Wykończenie mieszkania to jeden z najbardziej stresujących momentów po zakupie nieruchomości. Wybór materiałów i wyposażenia, realizacja projektu i szukanie wykonawców bywa dużym wyzwaniem.

Aby ułatwić sobie ten etap w drodze do wymarzonego mieszkania, wielu inwestorów decyduje się na skorzystanie z biur projektowych, oferujących wykończenie pod klucz. O tym, dlaczego warto korzystać z ich usług, opowiedział Piotr Wasilewski, dyrektor działu realizacji Decoroom.

Zarządza Pan działem realizacji. Czym dokładnie zajmuje się ta część zespołu Decoroom?

- Dział Realizacji u nas w firmie odpowiada za całość obsługi technicznej w mieszkaniu oraz nadzór nad wszystkimi wykonanymi pracami. Zaczynając od początkowego odbioru technicznego lokalu, przez zamówienia i logistykę, dobór wykonawców oraz materiałów budowlanych, weryfikację części rozwiązań technicznych, koordynację prac wszystkich ekip wykończeniowych, po obsługę lokalu w okresie gwarancji i rękojmi. Wszystkie osoby z naszego działu od lat są związane z branżą wykończenia, czasem z różnymi jej gałęziami, dzięki czemu zbudowaliśmy silny i wszechstronny zespół. Bardzo ważne jest to, że pracujemy właśnie jako zgrany zespół. Dzięki wymianie wiedzy i doświadczeń, możemy lepiej radzić sobie z trudniejszymi do zaplanowania technicznymi rozwiązaniami.

Same prace wykończeniowe w mieszkaniach łączą w sobie wiele obszarów, więc konieczne jest to, aby osoby nadzorujące wykonawców posiadały szeroką wiedzę ogólną ze wszystkich branż: od zasad murowania, technologii systemów lekkiej zabudowy, norm elektrycznych, systemów instalacji wodno-kanalizacyjnej, prac glazurniczych, wymagań dotyczących montażu deski drewnianej, czy choćby zabezpieczenia tapety w obrębie prysznica. Zakres koniecznej wiedzy naprawdę jest szeroki, czasami mierzymy się z wizualnymi nieskomplikowanie elementami projektu, a w dobranie rozwiązania technicznego zaangażowanych jest kilka osób, aby wszystko zostało wykonane poprawnie i było funkcjonalne w użytkowaniu.

Co zyskuje Inwestor, korzystając z biura projektowego i powierzając wykończenie pod klucz inwestycji właśnie jednej firmie?

- Patrząc z perspektywy finalnego efektu mieszkania klienci zyskują kompleksowość obsługi, jakość realizacji wybranego projektu oraz zapewnienie, że cały proces jest nadzorowany i zlecony odpowiednim wykonawcom. Jako firma dbamy o zaprojektowanie funkcjonalnego mieszkania, które faktycznie po zakończeniu prac będzie spełniało wymagania klienta oraz cieszyło wyglądem i jakością przez długi czas. Sam proces realizacji projektu jest również sprawniejszy, ponieważ wszystkie osoby pracujące nad mieszkaniem łatwiej się komunikują i nie angażujemy klientów w proces, jeżeli nie jest to konieczne. Nasi inwestorzy w większości nie zdają sobie sprawy, ile drobnych problemów musimy rozwiązywać codziennie, aby cały proces zakończył się na czas. Dzieląc wykończenie mieszkania pomiędzy kilka ekip musimy liczyć się z tym, że oprócz nadzoru nad jakością wykonywanych prac, do naszych zadań należy również zaplanowanie logistyki, dogranie terminów i zweryfikowanie wybranych rozwiązań, materiałów. Wybierając jedną firmę do wykonania projektu i realizacji całości prac mamy pewność, że na żadnym etapie wykończenia nie będzie problemów z finalizacją wymarzonego projektu.

W jaki sposób nadzorujecie i weryfikujecie ekipy wykończeniowe, z którymi zaczynacie współpracę?

- W ciągu dwunastu lat naszej działalności zebraliśmy wiele ekip, z którymi współpracujemy długofalowo. Część z nich pracuje z nami na wyłączność, dzięki czemu możemy planować prace budowlane bez ryzyka o jakość wykonania. Oczywiście wraz z rozwojem mamy zapotrzebowania na dodatkowych specjalistów. Proces weryfikacji i sprawdzenia zajmuje wiele czasu, więc dobranie dodatkowych ekip planujemy zwykle z kilkumiesięcznym wyprzedzeniem. Większość nowych ekip trafia do nas z polecenia przez osoby z którymi współpracujemy. Oglądamy prace przez nich wykonane, czasem kontaktujemy się ze zleceniodawcami, uzgadniamy warunki oraz zasady współpracy. Przy pierwszych zleceniach wszystkie prace są sprawdzane codziennie, weryfikujemy ich jakość oraz przebieg prac. Myślę, że osoba spoza branży, niemogąca sobie pozwolić na codzienną kontrolę w losowych godzinach mogłaby nie dostrzec wczesnych elementów nieodpowiadających standardom wykonawczych i niestety wpłynęłoby to na jakość dalszych prac.
Ważne jest, aby wybrana ekipa sprostała wymaganiom projektu oraz materiału. Niestety nieprawidłowo oszlifowane i ułożone szkliwione heksagony na nierównych ścianach będą nadawały się tylko do skucia, więc ważna jest dokładność każdego etapu prac. Pracując stale z zaufanymi wykonawcami wiemy, jak zaplanować podział obowiązków i komu możemy powierzyć dane prace.

Jak przebiega współpraca między ekipami?

- Jeżeli chodzi o ekipy branżowe to koordynator prac dba o harmonogram i zaplanowanie punktów styku prac, aby każdy mógł sprawnie wykonać swoje zadania. Należy wiedzieć, kiedy zaplanować wykonanie wylewek, aby przy pracach parkieciarskich wilgotność podłoża była odpowiednia dla drewna, jak przygotować ścianę pod dany rodzaj tapety oraz jaka szczelina będzie potrzebna do zamontowanie szyby walk-in wpuszczonej w glazurę. Bez takiej organizacji pracy współpraca nie byłaby możliwa.

Jak wygląda proces odbioru po zakończonych pracach wykończeniowych?

- Po zakończeniu wszystkich działań, jak również poszczególnych etapów branżowych prace sprawdzane są przez koordynatora pod względem jakości wykonania, zgodności z projektem oraz wymiarów nowych elementów. Weryfikacja wymiarowa w czasie realizacji jest bardzo ważna, aby później nie było konieczności wykonywania przeróbek, co jest kosztowne i czasochłonne.
Po zakończeniu realizacji całości zlecanych prac, mieszkanie jest finalne sprawdzane przez koordynatora oraz sprzątane. Sam odbiór jest zależny od wymagań klienta, większość odbiorów realizowanych jest osobiście przez właścicieli mieszkań.

Na czym polega 2-letnia gwarancja, którą oferujecie swoim klientom?

- Gwarantujemy jako firma poprawność wykonania wszystkich działań w lokalu. Obejmuje to całość zleconych prac oraz doboru materiałów, więc klient ma pewność, że gwarancja zostanie przez nas zrealizowana w przypadku takiej konieczności. Każde zgłoszenie, które do nas wpływa jest weryfikowane, umawiane są oględziny i jeżeli jest taka potrzeba umawiamy termin i sposób naprawy w taki sposób, aby był jak najmniej angażujący dla klienta.

Czy pandemia wpłynęła na wzrost cen materiałów na rynku?

- Niestety pandemia spowodowała najwyższy skok cen w branży wykończeniowej od kilu lat. Koszty materiałów podstawowych znacznie wzrosły, co przełożyło się na ceny finalnych produktów. Na przykład wzrost cen stali podniósł koszty systemów zabudowy GK, wzrost cen płyt drewnopochodnych i drewna wpłynął na cenę stolarki oraz podłóg drewnianych. Dodatkowo większość fabryk pracowała ze zmniejszoną wydajnością, w konsekwencji wprowadzenia obostrzeń, co przełożyło się na wydłużenie terminów produkcji i problemy z dostępnością niektórych materiałów.

 

Komentarze

Zaloguj się

Zobacz także