Klauzula informacyjna

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd Publikator Sp. z o.o.

Robert Majkut. Fot. Bartosz Jarosz

Zobacz galerię [11 zdjęć]

Robert Majkut. Fot. Bartosz Jarosz
  • Facebook
  • Twitter
  • Pinterest
Autor: Ewa Kozioł
29 paź 2019 11:21

Robert Majkut: brakuje nam odważnej różnorodności

Robert Majkut, wizjoner, designer, ekspert w projektowaniu dla biznesu, dyrektor generalny w firmie Robert Majkut Design,  będzie jednym z mówców tegorocznego Forum Dobrego Designu 2019. Zapraszamy do lektury wywiadu z właścicielem  jednej z najbardziej cenionych firm branży kreatywnej w Polsce.

Staram się wykorzystywać rozwiązania, takie jak inteligentne systemy sterowania, np. oświetleniem, dostępem światła z zewnątrz oraz temperaturą tak, aby były one niewidoczne, nie przeszkadzały, ale poprawiały sposób działania wszystkich, którzy z nich korzystają. To jest tylko jedna część. Drugą częścią jest rodzaj odczuwania przestrzeni – bardziej naturalne czynniki, a więc zieleń we wnętrzach. Lubimy przebywać w otoczeniu natury. Te naturalne czynniki są również przeze mnie z powodzeniem wprowadzane do projektów. Jeszcze innym, odrębnym zagadnieniem jest stosowanie ekologicznych materiałów i technologii – jest tego nadal niewiele do dyspozycji, ale jest to kierunek absolutnie konieczny i staramy się to robić.

Projektujesz na całym świecie. Jak z tej perspektywy my Polacy wypadamy na tle zagranicznych inwestorów – zarówno pod kątem różnych rozwiązań projektowych, odważnych lub mniej odważnych decyzji, co do wybory materiałów, technologii?

Myślę, że nadal brakuje nam odważnej różnorodności. Przestrzenie powstające w Polsce cechuje dobra jakość, mają rozmach skali, sięgają po dobre, sprawdzone marki wyposażenia. Na poziomie stricte koncepcyjnym, takim który wychodziłby w bardziej nieznane obszary, poszukiwał daleko idącej indywidualności, nadal jesteśmy jednak bardzo zachowawczy. Nie szukamy indywidualności.

Mam wrażenie, że w Polsce trochę się ograniczamy. Brakuje nam też odwagi, aby granice projektowe pokonywać. Zdarzają się jednak perełki, które są takim fundamentalnym odwróceniem myślenia – w kategoriach, jak zrobić coś odpowiadając na konkretną potrzebę. Istnieje też jeszcze oczywiście skala stricte budżetowa, choć nie zawsze będąca ograniczeniem. Można bowiem myślenie projektowe wznieść na wysoki poziom i nie zawsze zależy to wyłącznie od pieniędzy, ale od pewnej swobody
kreatywnej.

Jesteś niezwykle kreatywny, nie boisz się śmiałych, nowatorskich projektów. Do jakich rozwiązań w swojej karierze nie udało Ci się jeszcze przekonać żadnego inwestora?

Mam kilka projektów w swoim portfolio, które pozostały niezrealizowanymi koncepcjami. Nie mam z kolei takich przykładów, że nie udało mi się zaprojektować czegoś, co bym chciał. Częściej jest tak, że nie udaje się części projektów wdrożyć w życie. I to jest chyba dla projektantów najtrudniejszy fragment pracy. Mam teraz w swojej głowie projekt, o którego realizacji marzę. Myślę, że wcześniej czy później to się stanie. Czeka on na swój czas.

Z którego projektu jesteś najbardziej dumny? Który przyniósł Ci największą satysfakcję zawodową?

Bardzo trudne pytanie. Każdy z moich projektów jest inny i wszystkie dawały mi wyjątkową satysfakcję zawodową. Największe spełnienie dał mi chyba projekt fortepianu cyfrowego Whaletone, który odmienił oblicze branży muzycznej. Zupełnie inną skalą jest natomiast projekt multikina w Złotych Tarasach. Ten projekt powstał wiele lat temu, a do dziś funkcjonuje praktycznie niezmieniony. To wnętrze, które jest uznawane za pewien przełom w myśleniu o multipleksach, wskazując, że kino to atrakcyjny obiekt do zaprojektowania. Inne przedsięwzięcie – hol budynku D48, ten niezwykle zdyscyplinowany projekt jest efektem współpracy bardzo świadomego inwestora i powstał w wyniku kooperacji w szerokim zespole projektowym. Lubię to, co dzieje się w tej przestrzeni. To cieszy.

WASZE KOMENTARZE (0)

DODAJ KOMENTARZ

POLECAMY W SERWISACH