Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

PARTNER PORTALU

Designerska kolekcja w obiektywach wybitnych fotografów

Autor: Ewa Kozioł
13 lip 2021 15:07

Dwóch wybitnych fotografów zinterpretowało designerską kolekcję Kartell by Laufen. Pierwszy z nich Oliver Helbig w centrum stawia produkt. Drugim jest Hugo Comte, znany modowy fotograf, który tworzy dynamiczną scenerię z udziałem modeli.

Ceramiczne i plastikowe elementy w ich rękach stanowią zaskakujący obraz sugerując nowe przeznaczenie. Te dwie odważne i różne koncepcje analizuje i komentuje dziennikarka z dziedziny wzornictwa, krytyczka i kuratora wystaw – Cristina Morozzi.

Kolekcja Kartell by laufen oferuje innowacyjne podejście do koloru i opiera się na współpracy dwóch firm, ekspertów w swojej branży – marek : Kartell i Laufen. Wspólny projekt zaowocował kolorową kolekcją ceramiki łazienkowej, baterii i dodatków łazienkowych idealnie wpisującą się w trendy. To rozwiązanie pozwala na wiele kompozycji, ponieważ wciąż pojawiają się nowe modne propozycje łącząc funkcjonalność z wymiarem zmysłów i emocji.

Fotografie są odpowiedzią na dwa sposoby patrzenia na serię. Kartell by Laufen została uwieczniona przez dwóch fotografów Belgijskiego Hugo Comte, znanego ze świata mody oraz niemieckiego Oliwera Helbiga, twórcy fotografii życia i przyrody w ujęciu statycznym. Są to więc zupełnie dwie różne historie, w których bohater jest ten sam – wyposażenie łazienkowe premium. Nieożywione przedmioty nabierają życia w „procesie patrzenia”, jak pisze John Berger ” który, nigdy nie jest jednostronny i statyczny, a raczej zmienny, reinterpretowany i relacyjny” (John Berger, Ways of Seeing, 1972).

Obaj fotografowie pokazują swoją wizję jako dialog. Historia Compta jest filmowa, podczas gdy Helbig jest symboliczny – oniryczny, niczym ze snu. Narracja Compta jest realistyczna, a Helbiga zabarwiona patosem. W każdej historii pozwolono przemówić produktom poprzez kontekst, w którym występują. Wersja Compta jest żywa, oparta na ruchu, A Helbiga statyczna oparta na grze światła. Kamera jest jak słuchacz. To fotograf nadaje jej wyrazu przez sugestywny, niewerbalny język wizualny tworzący atmosferę. „Atmosfery,” jak wyjaśnia Tonino Griffero (Atmospherology (2010) ” to emocje przestrzeni ograniczone okolicznościami, do których nagle i bezpośrednio zostały sprowadzone np. przez dźwięk czy zapach. Są niczym rytualne, auretyczne inscenizacje czegoś niespotykanego, odległego i nieosiągalnego. To oczywista odpowiedź na nasze spojrzenie.

Laufen i Kartell dokonali oryginalnego wyboru. Zaufali dwóm wielkim fotografom, którzy mieli śmiałość wyjść poza standardy obrazu. ”fotografować” jak mówi Susan Sontag „znaczy nadać wagę i znaczenie. Prawdopodobnie nie ma przedmiotu, który nie może być upiększony, co więcej nie wolno tłumić nieodłącznej skłonności fotografii, jaką jest nadanie wartości przedmiotom". (On Photography, 1977).

Compte i Helbig opisali kolekcję poprzez dwa różne podejścia do sztuki wizualnej w odmiennym kontekście i dla innych odbiorców kultury wizualnej. Compte wybrał improwizację i bunt, aby ożywić przedmioty poprzez zaangażowanie ludzi, Helbig zdecydował się na abstrakcję powierzając grze światła definicję i oddanie charakteru kolekcji.

Komentarze

Zaloguj się

Zobacz także