Klauzula informacyjna

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd Publikator Sp. z o.o.

PARTNERZY PORTALU

Jak komunikują się marki wnętrzarskie w pandemii? RAPORT

Autor: Redakcja Dobrzemieszkaj.pl
24 marz 2021 09:49

Kolejna, trzecia już odsłona raportu dedykowanego branży budowlanej i wnętrzarskiej, który opracował zespół wrocławskiej agencji Sfera Group, podsumowuje reakcje i kierunki komunikacji marek w obliczu pandemii. Co z niego wynika?

Badanie przeprowadzono na grupie 60 respondentów – branżowych ekspertów od komunikacji i marketingu. W raporcie znajdziemy zarówno dane statystyczne, jak i wypowiedzi zaproszonych praktyków, projektantów, architektów oraz przedstawicieli opiniotwórczych mediów.

– Trzeba przyznać, że tegoroczny raport, szczególnie w warstwie niezwykle wartościowych wypowiedzi eksperckich, wykazuje bardzo spójne i jednogłośne stanowisko na temat tego, jak będzie wyglądała komunikacja marek home & garden w 2021 roku. – zdradza Anna Jagodzińska, PR & Marketing Manager w Sferze Group.

Digitalizacja i działania online

Branża budowlano-wnętrzarska, podobnie jak cała rodzima gospodarka, nie była przygotowana na lockdown. Przy czym pandemia zaskoczyła polskich producentów sektora home & garden nie na jednym, ale aż na dwóch frontach. Z jednej strony ograniczenie sprzedaży stacjonarnej wymusiło na tych, którzy wcześniej nie zadbali o swoją widoczność w sieci, podjęcie działań online na cito. Z drugiej strony branża odnotowała widoczny wzrost zainteresowania konsumentów. Przyznaje to 55% ankietowanych. Nowe okoliczności sprzedażowe wymagały wprowadzenia zmian w obrębie komunikacji z klientem, a lwia część nowej strategii oparła się na mediach społecznościowych. Aż 67% respondentów potwierdza, że na skutek pandemii zmodyfikowało plan komunikacji swojej oferty w 2021 r., a 42% przebadanych firm zdecydowała się zwiększyć udział social mediów w komunikacji z klientem.

Social media w centrum komunikacji

- Kanały, które kiedyś traktowano jako element pomocniczy w budowaniu wizerunku, dziś stają się najważniejszym narzędziem w dialogu z klientem. Z chwilą, kiedy z areny stosunków międzyludzkich na skutek pandemii zniknął kontakt twarzą w twarz, social media stały się bezpieczniejszą opcją rozmowy. Przeważająca grupa ankietowanych – bo aż 83% firm sektora home & garden – wskazało media społecznościowe jako obszar, który będzie miał największy wpływ na rozwój komunikacji ich marki w 2021 r. – mówi Andrzej Czech, CEO agencji Sfera Group. - Wśród popularnych platform wygrywa od lat Facebook, ale w branży wyraźnie umacnia się rola Inastagrama, głównie za sprawą rosnącego na znaczeniu influencer marketingu. Trend influencerski na dobre rozgościł się w marketingu marek i coraz chętniej wykorzystywany jest w działaniach sprzedażowych. W 2021 roku chęć podjęcia tego rodzaju współpracy promocyjnej deklaruje lub rozważa 83% badanych przez nas firm.

Empatia i personalizacja oferty

Przeciągająca się niepewność otoczenia makroekonomicznego wpłynęła na ewolucję trendu dbałości konsumentów o dom, co w przypadkach wielu firm spowodowało, zaskakujące w kontekście okoliczności pandemicznych, zwiększenie skali zamówień w porównaniu z rokiem poprzedzającym. – dodaje Andrzej Czech. – Ukierunkowanie na dom i rodzinę, potrzeba zapewnienia bezpieczeństwa swoim bliskim, to emocje, które towarzyszyły nam wszystkim. Umiejętnie wykorzystywane w komunikacji z klientem umacniają relacje wzajemnego zaufania i zrozumienia.

Personalizacja to hasło, które respondenci raportu niemal jednogłośnie wskazują jako jeden z wiodących trendów w bieżącym roku. Odpowiedź na indywidualne potrzeby w zakresie asortymentu, pomoc techniczna, dostęp do materiałów inspiracyjnych i instruktażowych, wreszcie transparentność oferty, to wartości, które klienci branży budowlano – wnętrzarskiej doceniają i które przyjmują, poza ceną i czasem realizacji zamówienia, za istotne kryteria przy zakupie produktu.

Cały raport dostępny jest bezpłatnie. Link do raportu: https://www.sfera-group.pl/raport 

Komentarze

Zaloguj się