
Polscy designerzy łączą siły! Grupa Kolektywni zrzesza marki meblarskie
Grupę Kolektywni tworzy na razie pięć polskich marek Borcas, Loft Decora, Miloni, Nobonobo i Swallow's Tail, lecz założenia są takie, by było ich więcej. Z pozoru konkurencyjne firmy postanowiły razem promować swoje produkty, jak i wartości, jakie za nimi stoją, czyli indywidualny design, szacunek do ludzkiej pracy i dbałość o środowisko.

Kolektywni powstało w odpowiedzi na pandemiczną rzeczywistość, która w mniejszym lub większym stopniu dotknęła każdy biznes. Twórcy projektu, będący sami producentami, zauważyli jak trudno wybić się na polskim rynku małym, rzemieślniczym firmom, wytwarzającym meble z rodzimych surowców, nie na masową skalę.
- Dostrzegamy brak świadomości u odbiorców tego, że w naszym kraju działają niewielkie firmy rzemieślnicze, które powstały z założeniem tworzenia własnych, unikatowych produktów. Produktów tak zaprojektowanych i wykonanych by służyć pokoleniom, ograniczając konsumpcję surowców z korzyścią dla naszej planety. – mówi Mateusz Nowotnik, właściciel MILONI.
Wspólne działanie oraz dzielenie się doświadczeniami pozwoli na lepsze promowanie polskiego rzemiosła balansującego najczęściej na pograniczu sztuki, pasji i produkcji. Dodatkowe informacje na temat projektu dostępne są na www.kolektywni.org.