Klauzula informacyjna

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd Publikator Sp. z o.o.

Sesja zdjęciowa wnętrza: o tym warto wiedzieć

Autor: Redakcja Dobrzemieszkaj.pl
12 paź 2020 14:57

Marzycie o sesji zdjęciowej mieszkania własnego lub zaprojektowanego przez siebie mieszkania? O czym trzeba pamiętać, zanim zdecydujemy się na współpracę z fotografem wnętrzarskim? Jak przygotować się do zdjęć? Poznajmy wskazówki ekspertek.

Jak wygląda praca fotografa i stylisty? W jaki sposób powinna przebiegać współpraca marki z agencją projektową? Odpowiedzi na te pytania udzieliła Jola Skóra, założycielka i współwłaścicielka agencji JAM Kolektyw.

Rozpoczęcie współpracy

Początek naszej pracy to przede wszystkim rozmowa mająca na celu poznanie potrzeb klienta. Następnym etapem jest dokładny research i analiza wizerunku marki, a także przygotowanie propozycji i naszej wizji sesji, czyli koncepcji kreatywnej. Często zdarza się, że różni się ona od pierwotnego pomysłu klientów, ale ufają oni naszemu doświadczeniu. Nawet jeśli na etapie prezentacji koncepcji nie są w stu procentach przekonani do przedstawionych pomysłów to efekt finalny sesji w postaci zdjęć zawsze spotyka się pozytywnym odbiorem - wyjaśnia ekspertka.

Sesja prasowa

Sesja prasowa, która powstaje z myślą o komunikacji w mediach, musi być przede wszystkim opowieścią pewnej historii. Jako JAM Kolektyw, który współtworzę z Anną Olgą Chmielewską, realizujemy również sesje prezentujące architekturę wnętrz. Po zapoznaniu się z realizacją projektu, przygotowujemy koncepcję estetyczną, w której przedstawiamy stylistykę naszym zdaniem najlepiej oddającą klimat danej przestrzeni. Proponujemy dodatki, światło, wybieramy konkretne plany i kadry. W zależności od wielkości fotografowanej przestrzeni sesja trwa od jednego do dwóch dni. Najpierw przygotowujemy wnętrza – usuwamy elementy, których nie chcemy widzieć w kadrze, ustawiamy dodatki, akcesoria, rośliny. Podczas zdjęć zawsze działamy według przygotowanego wcześniej harmonogramu tzw. shooting planu. Na efekt sesji wpływa jednak przede wszystkim pozytywna atmosfera i kreatywna energia obecnych na planie osób. Działamy przecież we współpracy z autorami danego projektu, którzy często udzielają nam pomocnych wskazówek. Dla nich dni zdjęciowe są wyjątkowym momentem – zwieńczeniem procesu projektowego, często trwającego kilka lat, tłumaczy Jola Skóra.

Sesja marketingowa

Zdaniem ekspertki, sesja marketingowa jest zwykle konkretnym zadaniem do zrealizowania. Działania rozpoczynamy od briefu kreatywnego i prezentacji kontekstu, w którym chciałybyśmy zaprezentować produkty. W celu jego przygotowania zapoznajemy się z produktami, dotychczasowym wizerunkiem marki, jej historią i wcześniejszymi materiałami zdjęciowymi. Nie chcemy powielać pomysłów, zawsze staramy się przedstawiać świeże spojrzenie na dany produkt. Zdarza nam się również wykonywać sesje dedykowane - na przykład na Instagram. W tym przypadku mamy większą dowolność w sposobie ukazywania produktów, a kadry są o wiele prostsze. Świadomość klientów oraz ich otwartość na różnorodne pomysły jest coraz większa, co daje nam wiele możliwości, aby fotografować w sposób wyróżniający daną markę na rynku.

Okiem architekta

Architekt wnętrz Anna Olga Chmielewska, współwłaścicielka JAM Kolektyw, swoje doświadczenia ze stylizacji i realizacji sesji wykorzystuje w procesie projektowym podczas opracowywania kadrów wizualizacji. Stylizacja i fotografia wnętrza są dopełnieniem i ostatnim etapem procesu projektowego. Dzięki temu klienci mogą cieszyć się wnętrzami zgodnymi ze wszystkimi założeniami projektu.

Jeśli chodzi o zaangażowanie architekta wnętrz w sesję, jest ono potrzebne na dwóch płaszczyznach. Po pierwsze w komunikacji pomiędzy właścicielami nieruchomości a fotografką lub stylistką. Ważny jest też kontakt z architektem wnętrz na etapie ustaleń dotyczących założeń estetycznych sesji oraz omawiania kadrów istotnych z punktu widzenia założeń projektowych danego wnętrza - wyjaśnia ekspertka.

Jak twierdzi architektka, zdjęcie zawsze wygląda bardziej prawdziwie niż wizualizacja, poza tym ciekawe jest, gdy na realizację ktoś spojrzy z innej perspektywy, a oko fotografki i stylistki jest w stanie wydobyć najlepsze walory przestrzeni. Zdjęcia są też najbardziej wiarygodnym sposobem prezentacji finalnego efektu projektu. Ponadto, dzięki realizacji profesjonalnej sesji zdjęciowej wraz ze stylizacją można ustalić publikację sesji w magazynie wnętrzarskim, co w bezpośredni sposób przekłada się na pozyskiwanie nowych klientów.

Komentarze

Zaloguj się