Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

PARTNER PORTALU

Targi Supersalone 2021 w Mediolanie - podsumowanie

Autor: Urszula Tatur
05 paź 2021 13:53

Po ponad 2-letniej przerwie spowodowanej pandemią Mediolan ponownie stał się światową stolicą designu. Wydarzenie specjalne Supersalone, czyli nowa formuła targów pod egidą Salone del Mobile, w kompaktowej i dość rewolucyjnej formie ponownie przyciągnęło profesjonalistów oraz fanów designu z różnych stron globu.

Tegoroczne Supersalone można uznać za swoisty wstęp do właściwych targów Salone del Mobile, które zgodnie z planem odbędą się już w kwietniu 2022 roku. Od 5 do 10 września w Mediolanie zakwitł design po pandemicznym przebudzeniu, a jednocześnie długa przerwa mocno zmieniła formułą targów. Przede wszystkim były one mniejsze niż zazwyczaj – wzięło w nich udział 425 wystawców, a jak podają organizatorzy, Supersalone przyciągnęło 60 tysięcy odwiedzających. Wśród firm prezentujących swoją ofertę znalazło się ponad 30 dostępnych w Domotece, w tym dwóch najemców – Natuzzi oraz Veneta Cucine.

– Uważnie śledzimy trendy, a targi w Mediolanie zawsze stanowią dla nas istotny punkt odniesienia, tym bardziej że wiele marek z oferty Domoteki regularnie się na nich wystawia. Tegoroczna edycja, długo wyczekiwana, dostarczyła ciekawych inspiracji, a także skłoniła do głębszych refleksji. Świat designu w dobie pandemii przechodzi bezprecedensową metamorfozę – mówi Agata Brzezińska, Head of CEE w firmie Pradera, właścicielu Centrum Wyposażenia Wnętrz Domoteka.

Rewolucyjną zmianę przeszły same stoiska. Przyjęły one zunifikowaną formę – kilka metrów stałej głębokości i tylko ewentualne różnice w szerokości (opcja modułowego rozszerzenia wykorzystana przez część firm). W efekcie ustawienia były przestrzennie takie same dla wszystkich wystawców, przez co najbardziej znane marki prezentowały się w podobny sposób jak te mniejsze. Można zatem mówić o pewnej demokratyzacji designu, która dla firm stanowiła motywację do bardziej starannego wyboru pokazywanych projektów. Układ stoisk również był nieco inny niż tradycyjnie na Salone del Mobile – 4 hale targowe zostały podzielone na otwarte alejki, wzdłuż których rozmieszczono stoiska. Pozwoliło to mimo pandemicznych restrykcji na swobodny przepływ odwiedzających przy większej możliwości zachowania dystansu i bez efektu zamkniętych ekspozycji.

Jak można zaś podsumować ogólną filozofię Supersalone 2021 i wydarzeń towarzyszących? Przede wszystkim tym razem Mediolan zdecydowanie honorował przemyślane innowacje oraz projekty przyszłości. W tle przewijało się kluczowe pytanie: czego design nauczył się podczas długiej kwarantanny i jaki kierunek przyjmie w przyszłości? Rewolucja w kategorii wystawienniczej pozostawała oczywiście w związku z samym designem pokazywanych produktów. Projektanci zastanawiali się nad jego związkiem ze światem przyrody, a przede wszystkim – nad zrównoważonym rozwojem. Nie ma wątpliwości, że to jeden z naczelnych trendów, jakie dało się zaobserwować na Supersalone 2021. Ciekawym tego przejawem była większa dyscyplina we wprowadzaniu kolejnych produktów. Zamiast nowych projektów bazowano często na tych już dobrze znanych, jednak z istotnymi modyfikacjami i udoskonaleniami z duchem czasu.

Firmy stawiały ponadto na wykorzystanie materiałów pochodzących z recyklingu, umiejętne zagospodarowanie odpadów (np. coraz większy udział tkanin z przetworzonych butelek PET), zainteresowanie walorami naturalnych surowców oraz tradycyjnego rzemiosła, które w mniejszym stopniu niż masowa produkcja obciąża środowisko. W ten sposób niejako zredefiniowano rozumienie współczesnego luksusu, który dziś bazuje w dużej mierze na wartościach prośrodowiskowych oraz komforcie obcowania z naturą. Ta zaś odgrywała ważną rolę w aspekcie wizualnym w Mediolanie – od form zaczerpniętych z przyrody po stonowaną, kojącą kolorystykę (łagodna zieleń, beże, kremy, barwy drewna, piasku, kamienia).

Komentarze

Zaloguj się

Zobacz także