Klauzula informacyjna

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd Publikator Sp. z o.o.

073864.jpg
  • Facebook
  • Twitter
  • Pinterest
Autor: Anna Sołomiewicz
13 marz 2019 14:38

Michał Łój z Deante mówi o ekologicznej świadomości projektowej

Michał Łój, Product Design Manager i szef nowego działu Badawczo Rozwojowego w Deante opowiedział nam o ekologicznej świadomości projektowej, różnicach w projektowaniu dla przemysłu motoryzacyjnego, a branży łazienkowej i kuchennej, a także... inspiracjach steampunkiem.

Jakie są największe różnice w projektowaniu dla przemysłu motoryzacyjnego a dla producenta wyposażenia łazienek i kuchni?

Ogromne i żadne… I tu i tu projektujemy i tworzymy produkt który ma się obronić funkcją i zachwycić formą. Oczywiście różnica skali jest kolosalna, ale każdy produkt zasługuje na maksimum projektowej uwagi. To zadowolenie użytkowników i laury, jakie zbiera produkt w czasie wieloletniego użytkowania są zwieńczeniem dobrego projektu.

Mówi Pan o sobie "pasjonat motoryzacji", "miłośnik estetyki steampunk". Czy Pana zainteresowania przekładają się na formy jakie Pan projektuje jako główny projektant marki Deante?

Jasne, że tak! Nie da się uniknąć maniery i własnych preferencji stylistycznych. I chyba dobrze, bo produkty zachowują pewną linię, moją kreskę. Wiadomo ze stoi za nimi człowiek, nie algorytm. Ponoć moje zlewozmywaki mają przetłoczenia niczym karoseria (śmiech). Zresztą nie ukrywam, że sięgam po samochodowe czy lotnicze inspiracje.

Jeżeli chodzi o steampunk – najnowsza kolekcja baterii Temisto jest dość niezwykła i bardzo świeża stylistycznie. To miks inspiracji stylem loftowym, industrialnym, retro i futuryzmem, a ja przeszmuglowałem jeszcze masę steampunkowych zapożyczeń. Trudno sobie wyobrazić? Trzeba zobaczyć! (śmiech)

Jakie cechy powinien mieć idealny projekt wzornictwa użytkowego? Czy projektując zwraca Pan uwagę np. na to jaki ślad ekologiczny będzie miał dany produkt?

Osobiście wyróżniam trzy punkty ekologicznej świadomości projektowej. Pierwsza to technologia i materiały użyte w produkcji - możemy wpływać na wybór rozwiązań, które najmniej obciążą środowisko. Druga to sam produkt i jego walory użytkowe, które będą przekładać się na ekologię. Możemy wymienić tutaj kryzowanie wody celem zmniejszenia jej ilości, innowacyjne aeratory, które napowietrzają strugę, ultra płaskie deszczownice, które szybciej się napełniają, zużywając mniej wody, a także dziesiątki patentów, które obserwujemy w AGD, elektronice, budownictwie etc., etc. Trzecie to... no właśnie, jakość i funkcjonalność, które zapewnią produktowi długowieczność. Jeżeli coś jest dobre i trwałe, to nie ląduje na śmietniku.

Czy może nam Pan zdradzić, czym zajmuje się nowy dział badawczo-rozwojowy Deante?

W skrócie: badaniem, kontrolą, rozwojem i kreacją. A dokładniej, monitujemy jakość naszych produktów, cały czas staramy się opracowywać i wprowadzać ulepszenia, szukamy nowych, nawet zupełnie nowatorskich rozwiązań i pozwalamy sobie na nieokiełznanie w tworzeniu coraz piękniejszych form dla naszych produktów.

Dziękuję za rozmowę

Michał Łój będzie prelegentem Forum Branży Łazienkowej i Kuchennej

WASZE KOMENTARZE (0)

DODAJ KOMENTARZ

POLECAMY W SERWISACH