Klauzula informacyjna

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd Publikator Sp. z o.o.

Dieta bezglutenowa dla aktywnych

Autor: Redakcja Dobrzemieszkaj.pl
25 cze 2020 09:38

Pogoda za oknem aż krzyczy, aby wyjść i spędzić czas na świeżym powietrzu. Wielu z nas robi to aktywnie – biegając, jeżdżąc na rowerze, grając w siatkówkę czy koszykówkę. Niektórzy z pewnością korzystają także z tzw. siłowni pod chmurką oraz już otwartych tradycyjnych siłowni. Przy wzmożonym wysiłku warto zadbać o odpowiednią dietę, aby dostarczyć organizmowi potrzebną energię i węglowodany. Dla osób aktywnych fizycznie, lecz uczulonych lub nietolerujących glutenu skomponowanie ciekawych i różnorodnych, ale też zbilansowanych posiłków może być niemałym wyzwaniem. Przedstawiamy kilka bezglutenowych inspiracji kulinarnych, idealnych na przed- lub potreningowy posiłek!

W diecie aktywnych fizycznie jak i sportowców często kluczową rolę w jedzeniu pełnią węglowodany. Dostarczają energii oraz regenerują organizm chroniąc mięśnie przed uszkodzeniami i kontuzjami. Najprostszym źródłem węglowodanów są produkty pszenne, te jednak w diecie bezglutenowca są niedozwolone. Jednak również bez pszenicy w składzie można skomponować pyszne śniadania przedtreningowe lub posiłki uzupełniające straconą podczas aktywności energię i białko, korzystając z bezglutenowych, bezpiecznych w składzie produktów.

Energetyzujące śniadanie

Ilu z nas słyszało powiedzenie „Śniadanie to najważniejszy posiłek dnia”? Przekazywane z pokolenia na pokolenie, miało zachęcić małych niejadków do zjedzenia kanapek lub płatków z mlekiem przed szkołą. Poranny posiłek jest naprawdę istotny, szczególnie w diecie ćwiczących regularnie. Aby dostarczyć organizmowi sił polecamy dostępne na rynku bezglutenowe musli, dostępne w wielu smakach.
Musli wystarczy zalać mlekiem, wybranym napojem roślinnym lub dodać jogurt i wkroić do niego pełnego węglowodanów banana oraz dorzucić garść orzechów laskowych – mówi Karol Sadowski, ekspert marki Ocelio. Dla fanów koktajli na śniadanie idealnie sprawdzi się szejk proteinowy z ulubionym napojem roślinnym. Z dodatkiem garści płatków owsianych, wybranych owoców i opcjonalnie odżywki białkowej dostarczy potrzebnej energii na cały dzień – dodaje ekspert Ocelio. Pamiętajmy, aby śniadanie zjeść minimum godzinę przed aktywnością.

Wartościowe batony proteinowe

Jeśli chcemy szybko uzupełnić stracone podczas wysiłku białka, najprostszym sposobem jest sięgnięcie po baton proteinowy. Dostarcza on wysokiej jakości białko, pomocne w regeneracji mięśni po treningu. Stanowią idealne uzupełnienie diety osób aktywnych fizycznie. Na rynku dostępne są bezglutenowe batony proteinowe, które bezpiecznie dostarczą białko osobom uczulonym na gluten. Taka przekąska najlepiej sprawdzi się w przypadku osób zabieganych, które po zakończonej aktywności nie mają czasu na zbilansowany posiłek.

Bezglutenowy posiłek po treningu

Na pełne danie po ćwiczeniach, zamiast klasycznego ryżu z kurczakiem, proponujemy coś na słodko: pyszne amerykańskie pankejki z łatwo przyswajanymi węglowodanami. Potrzebujemy do tego bezglutenowej mąki lub mieszanki mąk, jajka, ulubionego napoju roślinnego lub mleka, szczypty soli, masła i proszku do pieczenia. Podajemy z borówkami, truskawkami lub syropem klonowym. Zamiast pankejków możemy przygotować wytrawne omlety z tej samej mieszanki mąk i z jaj. Faszerowane warzywami będą smakowały obłędnie!
- Posiłek, mający dostarczyć dużej ilości węglowodanów i białka jest ważnym elementem w diecie każdego, kto regularnie uprawia sport i jest aktywny. Jest to szczególne wyzwanie dla osób niemogących jeść glutenu – dieta wysoko węglowodanowa i białkowa musi być bezpieczna i niezanieczyszczona tym alergenem – zaznacza Karol Sadowski z Ocelio.

Komentarze

Zaloguj się

Zobacz także