Klauzula informacyjna

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd Publikator Sp. z o.o.

Jak zbudować odporność na jesień?

Autor: Urszula Tatur
23 wrz 2020 12:58

Niższe temperatury, deszcz, wiatr i zdecydowanie mniej słońca. Okres jesienno-zimowy stawia przed naszą odpornością wiele wyzwań – zwłaszcza w dobie pandemii koronawirusa. Dlatego tak ważne jest, by wzmocnić swój układ immunologiczny i uchronić się przed infekcjami. Jak zadbać o dietę, która pozwoli nam zbudować odporność na jesień i zimę? Przygotowaliśmy dla was kilka ważnych i praktycznych wskazówek.

Pandemia sprawia, że zagrożenia, które niesie ze sobą sezon grypowy wydają się znacznie bardziej poważne. Dlatego tak ważne jest, by popracować nad swoją odpornością. A co pozwoli nam zminimalizować ryzyko złapania infekcji? Z jednej strony aktywność fizyczna, a z drugiej – dieta, bazująca na produktach bogatych w witaminy i składniki mineralne. Dziś skoncentrujemy się właśnie na zdrowych, kulinarnych inspiracjach. Jak zabrać się do pracy nad wzmocnieniem układu immunologicznego we własnej kuchni? Oto kilka wskazówek.

Niezwykła moc kiszonek

Są źródłem witaminy C, błonnika, magnezu, potasu i wapnia. Nie tylko wzmacniają odporność, ale pomagają również zregenerować się organizmowi po kuracji antybiotykowej, opóźniają procesy starzenia i zwiększają przyswajalność żelaza. Wspaniałe jest również to, że kiszonki możemy przygotować samodzielnie. Buraki, ogórki, pomidory, papryka kapusta – to jedne z najbardziej popularnych warzyw, które wybieramy, przygotowując domowe przetwory. Z całą pewnością pomogą nam przejść zdrowo przez cały okres jesienno-zimowy.

Kasza jaglana – wytrawna i na słodko

Pora na kilka słów o kaszy, a konkretniej o jednym jej rodzaju. Kasza jaglana jest świetnym źródłem witamin z grupy B, zawierających wapń, żelazo, potas lecytynę oraz tryptofan – cenny aminokwas. Dlatego też kasza jaglana powinna regularnie pojawiać się w naszej codziennej diecie. Na szczęście jest wiele sposobów na jej przyrządzenie. Od najprostszych dań obiadowych po bardzo szybkie w przygotowaniu, śniadaniowe jaglanki z dodatkiem sezonowych owoców – jabłek, gruszek, śliwek.

Szczypior, czosnek i warzywa cebulowe

Stanowią źródło witamin C, A i E oraz składników mineralnych, takich jak siarka, magnez, selen i żelazo. Co więcej, warzywa cebulowe, czyli por, cebula, czosnek i szczypiorek, posiadają również właściwości grzybobójcze i bakteriobójcze. Dlatego dieta, której celem jest wzmocnienie odporności, powinna uwzględniać również zastosowanie właśnie tych warzyw. Prawdopodobnie znacznie częściej stosujemy je jako dodatki do potraw, ale z powodzeniem mogą odgrywać również „główną rolę” na naszym stole – np. pod postacią aromatycznej zupy cebulowej. Wszystko zależy od naszych kubków smakowych i upodobań względem wyrazistych potraw.

Komentarze

Zaloguj się

Zobacz także