Klauzula informacyjna

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd Publikator Sp. z o.o.

Różowy Październik w kuchni

Autor: Urszula Tatur
15 paź 2020 09:36

Październik od wielu lat jest miesiącem świadomości raka piersi. To czas, kiedy znacznie częściej i chętniej podejmujemy dyskusję o profilaktyce oraz o nowoczesnych metodach leczenia tego nowotworu. W ramach Różowego Października na całym świecie organizowane są różnego rodzaju inicjatywy, które mają popularyzować wiedzę o profilaktyce i diagnostyce kobiecego nowotworu. Czy wiedzieliście, że do niektórych spośród wielu „różowych” akcji możemy przyłączyć się bez wychodzenia z domu?

Rak piersi uznawany jest w Polsce za najczęstszy, kobiecy nowotwór złośliwy. Szacuje się, że przyczyną 80% wszystkich nieuleczalnych przypadków jest zbyt późno postawiona diagnoza. Dlatego już od 35 lat, właśnie październik jest miesiącem wzmożonych dyskusji o profilaktyce i leczeniu nowotworu. Ich celem jest oczywiście uświadomienie kobietom jak ważne są regularne badania i wczesne wykrycie choroby.

Początki różowej wstążki

Akcję świadomości raka piersi zaczęła popularyzować Evelyn H. Lauder w 1992 roku. Wtedy też symbolem całej inicjatywy stała się różowa wstążka – do dziś kojarzona z filantropijną działalnością słynnego imperium kosmetycznego. W ramach Fundacji Badań nad Rakiem Piersi (Breast Cancer Research Foundation) ponad 200 specjalistów w różnych zakątkach świata prowadzi badania kliniczne nad kobiecym nowotworem.

Amazonki przeciw nowotworowi piersi

W Polsce misja propagowania wiedzy i świadomości o raku piersi przyświeca Federacji Stowarzyszeń „Amazonki”. Organizacja prowadzi szereg działań, których celem jest udzielenie wsparcia emocjonalnego i materialnego wszystkim kobietom, które muszą mierzyć się z tą niezwykle niebezpieczną chorobą.

Różowy październik na talerzu

Na całym świecie trwa wiele akcji, których celem jest m. in. promowanie profilaktyki raka piersi. Chcąc wyrazić swoją solidarność ze wszystkimi kobietami, które zostały dotknięte chorobą, warto zaangażować się w „różowe”, październikowe inicjatywy. Do niektórych z działań możemy przyłączyć się bez wychodzenia z domu, a dokładniej – bez wychodzenia z kuchni. Ciastka różowe wstążki, różowy smoothie bowl, lody malinowe, schiacciata z wędzonym łososiem i cebulą – to tylko kilka ze wszystkich receptur, znajdujących się w specjalnej kolekcji „Różowe Przepisy”. Dziesięć inspirujących i budujących świadomość pomysłów na napoje i potrawy znajdziecie w Cookidoo® – platformie z przepisami na urządzenie Thermomix®. Różowe przepisy będą świetnym pretekstem do pełnych empatii rozmów o profilaktyce raka piersi. Ich przygotowywanie pomoże zachęcać do badań bliskie kobiety z rodziny, przyjaciółki i znajome.

Komentarze

Zaloguj się

Zobacz także