Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

W 2021 roku lekko zaczynaj i kończ dzień!

Autor: Urszula Tatur
27 sty 2021 08:37

Noworoczne postanowienia mają to do siebie, że w niewielu z nich udaje się nam wytrwać do końca. W 2021 roku nie popełniajmy tego błędu i zastosujmy technikę małych kroków, zwłaszcza w kwestii dbania o zdrowie, dietę i aktywność fizyczną. Naprawdę nie musimy od razu przechodzić na dietę 1000 kalorii, ani też zaczynać każdego dnia treningiem cardio. Niech wstępem do „lepszego ja” w 2021 roku będą zdrowe – lekkie, ale i sycące - śniadania i kolacje. Spójrzcie sami!

Zdrowe śniadanie to nie tylko owsianka z owocami, a w czasie kolacji na talerzu nie muszą gościć tylko nudne kanapki. Oto nasze propozycje na dobry początek dnia i jego lekkie zakończenie, a każda z nich to niecałe 400 kalorii!

Śniadanie zjedz jak król

Dietetycy jak mantrę powtarzają, że śniadanie to najważniejszy posiłek w ciągu dnia. I nie ma co się z tym kłócić – śniadanie powinno dostarczać nam nawet do 30% dziennego zapotrzebowania kalorycznego. To w końcu w pierwszej połowie dnia potrzeba nam energii, by móc się skoncentrować. Co zatem powinno znaleźć się na naszym śniadaniowym talerzu? Najlepiej trochę wszystkiego – węglowodanów, białka i zdrowych tłuszczów. Prawda jest jednak taka, że śniadanie powinno być odpowiedzią na potrzeby naszego organizmu, które poznamy, gdy będziemy się bacznie obserwować. Jeśli zauważamy, że po porannej owsiance i porcji owoców nie wystarcza nam energii do południa, lepszym rozwiązaniem będą śniadania białkowo-tłuszczowe, które nie spowoduje za szybkiego wyrzutu insuliny i spadku glukozy po krótkim czasie. Przykład? Zielone omleciki ze szpinakiem, natką pietruszki i chrupiącymi migdałami albo jajka sadzone w papryce z kawałkiem wędzonego łososia i kremowym awokado. Nie demonizujmy jednak zupełnie owsianki. W porannym biegu, jest ona lepszym rozwiązaniem niż wyjście z domu z pustym żołądkiem. Zwłaszcza, że możemy postawić na przygotowaną wieczór wcześniej i pozostawioną w lodówce nocną owsiankę migdałowo-marchewkową albo na gotową w 20 minut, ciepłą, idealną na zimę korzenną owsiankę z jabłkiem. Zaglądając na Cookidoo® – platformę z przepisami na Thermomix® znajdziecie przepis na każdą z powyższych śniadaniowych inspiracji.

Kolację jedz jak żebrak? Nie do końca!

Długie lata kolacja nie miała dobrego PR-u. Jeśli zjemy ją za dużą albo nie daj Boże za późno – nie dość, że źle śpimy, to jeszcze przytyjemy. Nie zjemy jej wcale – też niedobrze, bo obudzimy się głodni i zestresowani. W nocy też potrzebujemy energii, ale mniej niż w ciągu pracowitego dnia, kluczem są więc kolacje lekkie, czyli takie, które będą źródłem białka, zużywanego podczas snu do budowy mięśni, a także nienasyconych kwasów tłuszczowych, ważnych dla budowy tkanek i odporności. Niech zatem na naszym stole wieczorem zagości orientalny kurczak z makaronem z cukinii albo sałatka z komosą ryżową i marynowanym tofu (świetna opcja dla wegan!). Mamy ochotę na pizzę? Śmiało, ale klasyczny drożdżowy spód zastąpmy tym brokułowym, a ukochane salami niech ustąpi miejsca oliwkom, pomidorkom koktajlowym i czerwonej papryce.

Komentarze

Zaloguj się

Zobacz także