Klauzula informacyjna

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd Publikator Sp. z o.o.

PARTNERZY PORTALU

4DD: Pandemia przyspieszyła trend inteligentnej aranżacji łazienek

Autor: Justyna Łotowska
26 sty 2021 19:45

Nowym must have jest obecnie przestrzeń – przytulna i wielofunkcyjna, z inteligentną aranżacją. Łazienka jest takim miejscem w domu, gdzie można w intymny, prywatny sposób odpocząć od zalewu informacji. To będzie główny trend w jej aranżacji w 2021 roku – mówi Elżbieta Pękala, dyrektor zarządzająca marką Duravit w Polsce, prelegentka 4 Design Days Pre-Opening Online.

Jak zmieniły się w ostatnim czasie mieszkaniowe potrzeby Polaków? Co jest nowym must-have, a co odeszło do lamusa? Chodzi mi o sytuację spowodowaną koronawirusem, ale i szerzej - jakie Pani dostrzega zmiany w myśleniu o wnętrzach?

Zmiany widać bardzo wyraźnie. Dotyczą właściwie nas wszystkich, nie tylko tych, którzy pracują zdalnie. Przede wszystkim nasze mieszkania stały się multifunkcyjne. Musieliśmy w nich znaleźć miejsce do pracy dla rodziców, do nauki dla dzieci i to często o tej samej porze. Z trudną sytuacją muszą się mierzyć zwłaszcza osoby w miastach, w niezbyt wielkich mieszkaniach, które miały być idealne dla osób uwielbiających miejskie życie, z wszystkimi zaletami komunikacji miejskiej i możliwością stołowania się poza domem.

Oprócz miejsca do pracy konieczne stało się zorganizowanie w mieszkaniach przestrzeni na czas wolny i relaks – do naszych wnętrz wprowadziliśmy kino, teatr i koncerty online. W naturalny sposób potrzebujemy przytulności i ciepła. Szukamy mieszkań większych, z dodatkową przestrzenią do pracy, balkonem, tarasem, ogródkiem, miniogródkiem. Kupujemy domy modułowe do 35 m2 – to ostatnio prawdziwy hit. Taki dom nie wymaga pozwolenia na budowę, Stawiamy go na działce w lesie, nad jeziorem, gdzieś poza miastem. Jest gotowy, jeśli mamy życzenie również wyposażony już na etapie produkcji zgodnie z wybranym wariantem. To innowacyjne rozwiązanie, o którym wiele osób do tej pory nie myślało, ale nowa sytuacja trwa, a my dostosowujemy się.

Nowym must have jest, moim zdaniem, obecnie przestrzeń – przytulna i wielofunkcyjna, z inteligentną aranżacją. A co przeszło do lamusa? Forma życia sprzed marca 2020 roku. Intensywne spotkania prywatne i zawodowe, częste podróże. Jeśli nasze zwyczaje sprzed pandemii w ogóle wrócą, będzie to bardzo długi powrót.

Jakie trendy będą rządzić aranżacją łazienek w 2021 roku? Jak odpowiada na nie Duravit?

Myślę, że ważnym trendem będzie właśnie inteligentna aranżacja łazienek. Nie zawsze dysponujemy tak dużym metrażem, jak byśmy chcieli i budżetem, o którym marzymy. Wbrew pozorom wcale nie są one zresztą najważniejsze. Najistotniejsza jest właśnie mądra aranżacja. Część z nas kusi dataizm, wprowadzamy do przestrzeni prywatnej urządzenia na bieżąco informujące nas o najnowszych wydarzeniach na świecie, ilości polubień na FB czy Instagramie lub notowaniach naszych akcji. Algorytmy podsuwają nam ulubione treści muzyczne, informacyjne, marketingowe, ponieważ znają nas, bez emocji, na podstawie naszych wyborów tematów w google lub spotify. Dzieje się tak również w łazienkach.

Często jednak ci, których stać nawet na najnowsze technologie, świadomie decydują się na izolację od nadmiaru informacji. Łazienka jest najbardziej prywatną częścią domu, do której oprócz nas mają dostęp najbliżsi. Miejscem relaksu, bycia ze sobą, miejscem wyciszenia. Miejscem na czytanie w wygodnym fotelu.

Trendem jest produkowanie wnętrz trwałych, które nie są sezonowe, a zastosowane przedmioty, urządzenia służą i wyglądają niezmiennie dobrze mimo upływu lat. Nie wszyscy wiedzą, że Duravit powstał ponad 200 lat temu i wciąż produkuje ceramikę na terenie Narodowego Parku w Szwarcwaldzie. Jest zatem naturalnie związany z naturą i naturalnie pracuje w poszanowaniu środowiska i energii.

Jakie nowości wprowadziła w ostatnim czasie lub wprowadzi marka Duravit?

W 2020 roku w ofercie marki Duravit pojawiły się dwie ważne nowości technologiczne – c-bonded i c-shaped. Polegają one na superprecyzyjnym połączeniu materiału ceramicznego, umywalki, z innym materiałem – metalem bądź drewnem. W ten sposób powstaje miejsce umywalkowe: umywalka z zespoloną szafką w idealnym kształcie umywalki, lub ze stelażem, w połączeniu z siedziskiem. Oprócz wartości wzorniczych zależało nam na funkcjonalności i optymalnym wykorzystaniu miejsca. Siedzisko w łazience nie zajmuje dużo miejsca, okryte ciepłym materiałem dodaje przytulności. Duravit skoncentrował się na poprawieniu wrażeń estetycznych i komfortu w łazienkach różnometrażowych. Technologia c-bonded i c-shaped została zastosowana w serii Happy D2 Plus projektu sieger design.

Zaskakująco dobrze zostały przyjęte przez rynek w minionym roku wielofunkcyjne toalety, sterowane pilotem i aplikacją z serii SensoWash Starck f. Wzrósł też w ostatnim roku i to aż do 30% udział toalet w wersji z glazurą antybakteryjną HygieneGlaze, co jest z pewnością znakiem czasów.

Na rok 2021 Duravit przygotowuje nowe serie w dwóch różnych segmentach cenowych, dla różnych budżetów. Wierzę mocno, że po tym roku będziemy obecni z naszym logo w znacznie większej ilości łazienek, zwłaszcza że liczba pozwoleń na budowę domów jednorodzinnych wydanych w roku ubiegłym nie zmalała, a na rynku jest wiele mieszkań do wyposażenia.

Elżbieta Pękala - dyrektor zarządzająca polskim oddziałem Duravit - marką armatury łazienkowej segmentu premium. Od lat aktywnie wspierająca jakościowe wzornictwo i sztukę. Związana ze środowiskiem architektów polskich inicjatywami promującymi światowej klasy rozwiązania z zakresu zastosowania nowoczesnych technologii w przestrzeni domowej. Filozofia zrównoważonego produktu i eko-designu, którą wyznaje zawodowo, znajduje przedłużenie także w jej życiu prywatnym. Zdeklarowana wegetarianka, miłośniczka sztuki i celebrytka życia.

Marka Duravit jest Partnerem tegorocznego wydarzenia 4 Design Days Pre-Opening Online. Zapraszamy do rejestracji i oglądania 4DD na żywo - więcej informacji na www.4dd.pl

Komentarze

Zaloguj się

Zobacz także