To jest na topie: trendy łazienkowe prosto z ISH

To jest na topie: trendy łazienkowe prosto z ISH

Autor: Anna Sołomiewicz
31 marz 2019 10:30

Za nami targi ISH - odbywająca się w cyklu dwurocznym, najważniejsza impreza dla branży łazienkowej. We Frankfrucie byli najważniejsi gracze z branży, marki kojarzone z innowacjami technologicznymi i designerskimi rozwiązaniami. Przyjrzeliśmy się na świeżo trendom, jakie ustanowiono we Frankfurcie w tym roku.

Zgodnie z licznymi prognozami, czerń jest niepodważalnym kolorem tego roku. Mogliśmy ją spotkać niemal wszędzie również na ISH. Czarne były baterie, kabiny prysznicowe, akcesoria łazienkowe, a także ceramika sanitarna. Przeciwwagą dla czerni i pochodnych grafitów były żywe kolory, takie jak błękity, różne czy odcienie koralowe (zgodnie z kolorem roku 2019). Co ciekawe, mniej było zieleni, choć już motywy roślinne wciąż chętnie zdobiły stoiska wielu firm.

Wśród wykończeń przeważał mat i satyna, nadający przytulny wygląd takim elementom wyposażenia łazienek, jak umywalki, akcesoria czy baterie. Te ostatnie bardzo często pojawiały się również w wykończeniu szczotkowanym - szczotkowanej stali czy choćby popularnego chromu. Ten ostatni mogliśmy również spotkać w wersji... czarnej.

Oprócz matowych wykończeń bardzo wiele firm pokazywało również intrygujące faktury. Pięknie prezentowały się płytki ceramiczne na frontach meblowych (polska marka Cersanit pokazywała swoją nową kolekcję Inverso, z którą chce wejść w niższy segment Premium), zabudowy wanien wykonane z włoskiej gliny (Novellini), a także trójwymiarowe powierzchnie umywalek i sanitariatów oraz drobne zdobienia na powierzchni baterii (baterie Rockwell Inciso marki Gessi czy nowinka od marki Axor, Edge).

W dalszym ciągu żywe pozostają inspiracje industrialne oraz stylistyką vintage (z którymi idealnie łączy się właśnie modna czerń), widoczne zarówno w projektach stoisk firm, jak i wzornictwie samych produktów. Konsole umywalkowe na stalowych nóżkach czy czarne relingi i stelaże pełniące funkcję dekoracji przy umywalce lub wannie to jedne z "hitów" tegorocznych targów.

Oczywiście mówiąc o nowinkach z ISH nie możemy nie wspomnieć o nowoczesnych technologiach. Marki mające w swojej ofercie toalety myjące pokazywały swoje najnowsze rozwiązania, podnoszące jeszcze bardziej komfort korzystania z misek myjących, ale także ich ekonomię (Roca prezentowała np. nową bardziej wydajną funkcję suszenia). Na wielu stoiskach dostępne były lustra zintegrowane z oświetleniem sterowanym dotykowo lub na czujnik. Coraz więcej firm promowało także rozwiązania wykorzystujące łączność bezprzewodową (V-Care Smart Mirror marki VitrA), ułatwiające korzystanie z produktów bądź ich serwis instalatorom (Service App marki Hewi).

Komentarze

Zaloguj się

Zobacz także