
Trendy łazienkowe 2023: co nowego na największych targach łazienkowych w Europie? Zdjęcia!
Tegoroczne targi ISH odbyły się w dniach 13-17 marca. Frankfurcka impreza jest największym w Europie spotkaniem producentów i ekspertów z branż sanitarnej, klimatyzacyjnej i wodnej. W tym roku odwiedziło je ponad 200 000 osób.

ISH to okazja do przyjrzenia się aktualnym trendom w designie wyposażenia łazienek. Swoimi spostrzeżeniami po odwiedzeniu wystawy dzieli się Marcin Sojda, prezes zarządu Aquastone, firmy produkującej wanny, umywalki i brodziki prysznicowe oraz właściciela marki Fjordd.
– Na tegorocznym ISH wyraźnie było widać, że łazienka przestała być już w naszych domach miejscem czysto funkcjonalnym. Przekształcenie jej w przestrzeń, w której oprócz dbania o higienę, zajmujemy się również naszym dobrostanem nie jest kwestią najbliższych lat, ale dzieje się właśnie na naszych oczach. Pod względem technologicznym producenci są do zmiany gotowi od dłuższego czasu.

We Frankfurcie stało się jasne, że za tą metamorfozą sposobu korzystania z łazienki podążyło wzornictwo. Design wyposażenia łazienkowego stał się niezwykle różnorodny, tak pod względem dostępnych form, jak i lansowanej przez czołowe firmy kolorystyki. Bez wątpienia wpływ na to mają dwie rzeczy. Pierwszą są doskonalsze technologie, które pozwalają projektantom na tworzenie bardziej finezyjnych, różnorodnych i odważnych wzorów. Drugą kwestią są rosnące oczekiwania kupujących, którzy chcą, aby ich łazienki miały bardzo indywidualny charakter.

Wydaje się, że czas bezosobowych, podobnych do siebie urządzeń sanitarnych mamy za sobą. Przyszłość będzie należeć do elastycznych producentów zdolnych szybko wprowadzić na rynek nietuzinkowy design, który przykuje oko klienta.
