Klauzula informacyjna

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd Publikator Sp. z o.o.

Minimum szczegółów, maksimum efektu w kuchni

Autor:
27 gru 2013 18:02

Sterylna, minimalistyczna, chociaż niekoniecznie chłodna kuchnia – „laboratorium” nie wychodzi z mody. Z opinii polskich handlowców wynika, że nowoczesne formy skutecznie konkurują z klasyką i swojskim „zagraceniem” przestrzeni kuchennej.

Jeszcze do niedawna najważniejszym kryterium wyboru mebli kuchennych i dodatkowego wyposażenia była funkcjonalność i swoiste ciepło, które nieodmiennie kojarzyło się z kuchnią jako „sercem” domu. Okazuje się, że ten sposób myślenia powoli odchodzi do lamusa. Funkcjonalność kuchni staje na drugim planie, na pierwszy bowiem wysuwa się design, kojarzony wcześniej przede wszystkim z wnętrzami salonów i sypialni.

Cena w roli głównej

Dla większości klientów salonów meblowych kuchnia elegancka to kuchnia nowoczesna. Stąd rosnąca z roku na rok popularność prostych, minimalistycznych form frontów i korpusów szafek, błysku halogenowego oświetlenia, „chłodnych” materiałów wykończeniowych typu stal, aluminium czy szkło. Trend ten doskonale współgra z modą na przestrzenne, nieprzeładowane sprzętami wnętrza. Ponieważ w ślad za minimalistycznym wzornictwem poszła tendencja do produkowania mebli kuchennych nie z litego drewna, a z materiałów drewnopochodnych (płyt wiórowych, MDF, itp.), nowoczesne kuchnie automatycznie stały się tańsze, a przez to dostępne szerokiej rzeszy klientów.

Cena jest w naszym salonie najważniejszym czynnikiem, decydującym o wyborze konkretnego zestawu mebli kuchennych przez klienta. Zaraz po cenie liczy się wzornictwo, a dopiero na dalszym planie jest jakość i wytrzymałość użytych materiałów – mówi Agnieszka Andrzejczak ze studia kuchennego Świat Mebli firmy Gawin. – Kiedy przedstawiamy klientowi propozycję projektu, jego kosztorys jest jej nieodłącznym elementem.

Decydującą rolę kosztów zakupu mebli kuchennych potwierdza Małgorzata Mądraszewska z salonu meblowego Topic w Szczecinie, w którym dostępne są zarówno meble polskich
producentów, jak i produkty importowane, między innymi niemieckiej firmy Sachsen-Küchen. Kuchnie w salonie Topic to raczej wyższa półka cenowa, co bynajmniej nie oznacza, że meble kupują tu wyłącznie zamożni klienci. Pracownicy salonu zanim zaczną rozmawiać z klientem na temat projektu kuchni, próbują wybadać, jakie są jego możliwości finansowe.

Rozmawiamy z klientami na różne tematy, nie tylko o meblach – mówi Małgorzata Mądraszewska. – Dzięki temu udaje się dyskretnie wybadać, z jakim człowiekiem mamy do czynienia i co możemy mu zaproponować. Chcemy jednocześnie dać mu to, co mu się spodobało i dostosować cenę zestawu do jego oczekiwań. Często cenę kształtuje na przykład sposób wykończenia frontu, wyposażenie szafek i szuflad, materiał, z którego wykonane są korpusy czy blat. Na ostateczny efekt wizualny to nie wpływa, ale na koszt mebli – tak.

Wenge wciąż na topie

Wydawałoby się, że meble kuchenne w wybarwieniu wenge miały już swoje pięć minut i ich powodzenie powinno stopniowo się zmniejszać. Okazuje się jednak, że jest wprost przeciwnie. Chociaż są niemal czarne, dość trudne do utrzymania w czystości i niełatwe w aranżacji, wcale nie ustępują miejsca bardziej klasycznym kolorom. Świadczy o tym chociażby niesłabnące powodzenie kuchni z kolekcji „Modern Line” firmy Black Red White, dostępnej między innymi w wybarwieniu wenge. Meble zostały wykonane z lakierowanego MDF-u, a ich charakterystyczną cechą są proste fronty, których elegancję podkreśla właśnie charakterystyczny, ciemny kolor, szczególnie korzystnie prezentujący się w towarzystwie aluminiowych ramek, metalowych uchwytów i szafek z frontami z mlecznego szkła.

Klienci, poza ceną zwracają przede wszystkim uwagę na wygląd mebli – mówi Katarzyna Buzała. – Mniej istotna jest ich jakość, chociaż w przypadku kuchni „Modern Line” nie słyszałam o problemach z jej wytrzymałością czy komfortem użytkowania.

Dużym powodzeniem wśród klientów cieszą się też zestawy dwukolorowe, pozwalające na uzyskanie ciekawych efektów wizualnych. Należy do nich kuchnia „Vega” dostępna w studio kuchennym Arino House w Warszawie. Jest to jeden z najlepiej sprzedających się w tym salonie systemów mebli. „Vega” to meble wykonane z płyty oklejonej obłogiem z drewna, dostępne też w wersji z MDF-u malowanego na mat lub połysk. Na ich popularność z pewnością ma wpływ ciepła, brązowo-waniliowa kolorystyka frontów oraz nietypowe, horyzontalne usłojenie i delikatne frezowanie na drzwiczkach szafek. Zestaw wygląda oryginalnie również ze względu na niestandardowe elementy typu otwarta etażerka czy fornirowana okładzina na ścianę nad szafkami.

Zdaniem Niny Nikonczuk, dyrektora handlowego salonu Arino House, klienci najchętniej kupują meble nowoczesne z forniru naturalnego lub modyfikowanego. Jest to optymalne rozwiązanie dla kogoś, kto szuka naturalnych materiałów,wytrzymałości i wysokiej jakości, nie chcąc jednocześnie wydawać fortuny na meble z drewna litego.

Modny minimalizm

Chętnie kupowana jest również kuchnia „Emilia” firmy Sachsen-Küchen, dostępna w salonie Topic. Połączenie białych lub waniliowych korpusów z frontami w kolorze wenge, ciekawe elementy w postaci zaokrąglonych szafek i szuflad czy też szafki żaluzjowej wpływają na popularność tego zestawu mebli. W przypadku zestawu „Emilia” klientów nie odstrasza nawet dość wysoka cena (zestaw z ekspozycji to wydatek blisko 20 tys. zł), być może dlatego, że oprócz oryginalnego wzornictwa w grę wchodzi też wysoka jakość importowanych z Niemiec mebli.

Wyższą półkę reprezentuje też minimalistyczny, utrzymany w chłodnym klimacie „laboratorium” zestaw „Alpina” firmy Remeb, dostępny między innymi w warszawskich salonach firmowych producenta. Fronty mebli wykonano z lakierowanego MDF-u, a korpusy z płyty laminowanej z obrzeżami PCW. Ten zestaw kuchenny również jest dwukolorowy – wyrafinowane połączenie bieli i czerni daje ciekawy efekt, a czystość formy podkreślają szafki i szuflady otwierane bezuchwytowo.
Katarzyna Buzała z salonu meblowego Omega Meble w Wieliczce zwróciła uwagę, że meble kuchenne z lakierowanego MDF-u sprzedają się w ostatnim czasie najlepiej, zdecydowanie częściej niż meble z litego drewna. Łatwiej też sprzedać zestaw składający się z prostych, podstawowych szafek, niż na przykład z większą ilością szuflad (są droższe niż standardowe szafki), zwłaszcza z dodatkowym wyposażeniem typu tandembox czy system cichego domykania itp.

Ogromne powodzenie kuchni w stylistyce nowoczesnej potwierdza też Agnieszka Andrzejczak ze studia kuchennego Świat Mebli. Idzie ono w parze z ogólnym wzrostem zainteresowania meblami kuchennymi w 2006 roku. Wywołało ono zarówno potrzebę rozwoju działu projektowego studia, jak również zwiększenie zatrudnienia. Wzrost obrotu w sprzedaży kuchni powoduje potrzebę nieustannego rozwoju i modernizacji – mówi Agnieszka Andrzejczak. – Projektanci mają coraz więcej zadań i realizują coraz więcej niestandardowych życzeń klientów.

W salonie Świat Mebli dobrze sprzedają się kuchnie w wybarwieniach egzotycznych. Modna jest okleina zebrano w zestawie kuchennym „Malaga”, a także ciemny orzech artemide w równie popularnym wśród klientów zestawie „Plano”.

Komentarze

Zaloguj się

Zobacz także