Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

PARTNER PORTALU

Targi przestają być głównym źródłem informacji dla instalatorów kotłów gazowych

Autor: Radosław Zieniewicz
25 sie 2017 08:01

Wzrasta znaczenie stron producentów oraz wyszukiwarki internetowej jako kanałów dotarcia do branżowych nowości wśród instalatorów – wynika z najnowszego raportu Instytutu Keralla Research, który badał firmy instalatorskie montujące markowe kotły gazowe stosowane w budynkach wielorodzinnych i domach jednorodzinnych.

W relacji do ostatnich trzech lat zmieniły się wykorzystywane przez wykonawców źródła informacji o nowościach w branży. W tym kontekście najbardziej na znaczeniu zyskują nowoczesne kanały dotarcia w relacji do kanałów tradycyjnych.

Zyskują m.in. strony producentów, ale też instalatorzy chętnie po prostu używają wyszukiwarek w celu znalezienia informacji nt. kotłów. Z tych dwóch kanałów częściej niż przed trzema laty korzysta ok. 42 proc. profesjonalistów montujących kotły gazowe w mieszkalnictwie.

Biorąc pod uwagę fakt, że w większości grup zawodowych stopniowo następuje wymiana pokoleniowa, również wśród instalatorów można spodziewać się, że trend na internetowe źródła informacji utrzyma się w kolejnych latach. W dłuższej perspektywie mogą wręcz wyprzeć tradycyjne kanały pozyskiwania wiedzy typu hurtownie czy targi – mówi Dorota Czerwińska, analityk rynku Keralla Research.

Przewagą poszukiwania informacji w sieci jest, zdaniem ankietowanych, możliwość porównania informacji na kilku różnych portalach, dzięki czemu łatwiej jest im odróżnić artykuły sponsorowane przez producentów kotłów od niezależnych publikacji dziennikarskich.

W poszukiwaniu sprawdzonych rozwiązań

Z badania Keralla Research, wynika również, że sięgając po kotły gazowe do 50 kW firmy wykonawcze zwracają przede wszystkim uwagę na kryteria gwarantujące długą pracę kotła, a instalatorom – tak zwany spokojny sen. Dlatego też, poza możliwym do uzyskania rabatem w punkcie sprzedaży, kluczowa dla profesjonalistów jest jakość wykonania produktu.

Warto również podkreślić, że profesjonaliści podejmując decyzję o wyborze kotłów gazowych rozpatrują także ich niezawodność. Szczególną wagę w przypadku tej kategorii produktowej przywiązują do kwestii serwisowania produktu. Co ciekawe, opinie klienta końcowego użytkującego kocioł bierze, pod uwagę jedynie 5 proc. instalatorów.

Źródło: Instytut Keralla Research Raport Managerski Z Badania W Firmach „Aktualne praktyki zakupowe firm instalacyjnych i potencjał marek w kategorii kotłów gazowych

Poznaj fakty i mity na temat "zimnych" instalacji.

Komentarze

Zaloguj się