Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

PARTNERZY PORTALU
Zadbaj o zdrowy sen

Zadbaj o zdrowy sen

Autor: Wojciech Napora
16 maj 2016 09:24

Zdrowy sen to podstawa właściwego funkcjonowania. Dlatego warto zadbać o odpowiednie warunki i stworzyć sobie miejsce idealne do spania.

Zdrowy sen to podstawa właściwego funkcjonowania. Dlatego warto zadbać o odpowiednie warunki i stworzyć sobie miejsce idealne do spania. 

Skóra zapamiętuje to, co z nią robimy. Jeśli odpowiednio o nią zadbamy i właściwie będziemy pielęgnować, będzie wyglądała dłużej młodo i jędrnie. Komórki naszego ciała zaczynają zanikać około 25 roku życia, a około 30 zaczynamy dostrzegać pierwsze zmarszczki. Na ich pojawienie się mają także wpływ stres, tryb życia, zanieczyszczenie środowiska, częste opalanie się, niestosowanie filtrów przeciwsłonecznych oraz błędy żywieniowe. Oczywiście wpływ na kondycję i jędrność skóry ma wiele czynników. Duże znaczenie mają uwarunkowania genetyczne, ale też to, w jaki sposób ją traktujemy.

Z pomocą przychodzą nam zabiegi medycyny estetycznej. Te jednak, w zależności od rodzaju problemów z cerą, mogą wiązać się z dużymi wydatkami. Możemy jednak zapobiegać i znacznie spowalniać procesy starzenia, choćby poprzez odpowiednią pielęgnację cery na co dzień i dbanie o swój organizm.

Wpływ na kondycję skóry oraz zachodzące wraz z wiekiem procesy starzenia ma jakość i długość naszego snu. Naukowcy pod przewodnictwem dr Elmy Baron, dermatologa w ośrodku badawczym Skin Study Center przy Szpitalu Uniwersyteckim w Cleveland i naukowca Uniwersytetu Case Western Reserve udowodnili, że osoby, śpiące krótko szybciej się starzeją. Oceniono kondycję skóry 60 kobiet w wieku od 30 do 49 lat, z których połowa deklarowała niewystarczającą ilość godzin snu w ciągu doby. Okazało się, że tkanka skórna kobiet niewysypiających się miała dwa razy więcej oznak starzenia się, takich jak zła elastyczność i niewłaściwe napięcie, zmarszczki oraz przebarwienia.

Zdaniem naukowców organizm wypoczętych kobiet lepiej radzi sobie także ze stresorami i czynnikami degradującymi komórki skóry. U kobiet, które źle i krótko sypiały, zauważono też wolniejszą regenerację skóry po oparzeniach słonecznych. Zaczerwienienie utrzymywało się u nich powyżej 72 godzin, a ich ciało miało problemy z pozbyciem się stanu zapalnego. Regeneracja u uczestniczek wysypiających się przebiegała o 30% szybciej.

Zauważono także, że osoby, które śpią krótko, miały wyższy wskaźnik masy ciała BMI. Problem ten zaobserwowano u 44% uczestniczek niedosypiających.

Sposób na wysypianie się to 6 godzin minimum, aby nasz organizm miał czas się zregenerować. Idealnie jeśli przeznaczymy na to 8 godzin. Ważne, aby w sypialni panowała cisza i ciemność podczas całego okresu snu. Najlepszym rozwiązaniem będą zaciemniające rolety lub grube, nieprzepuszczające światła zasłony. Dobrze, aby w pomieszczeniu była niezbyt wysoka (18-21 st. C) temperatura i obowiązkowo wietrzmy je przed snem. 3 godziny przed położeniem się do łóżka nie uprawiajmy sportów, nie jedzmy ciężkostrawnych posiłków oraz starajmy się wyciszyć emocje. Ciepła kąpiel przed snem wpływa na lepsze zasypianie.

Łóżko to podstawa

W łóżku spędzamy średnio 30% swojego życia, dlatego tak ważne jest, aby było ono wygodne. Kluczową rolę odgrywa w nim materac. Niewygodny spowoduje, że będziemy odczuwali ból kręgosłupa, a przez to nie wypoczniemy. Powinien zapewniać odpowiednie wsparcie dla naszego ciała w zależności od różnego nacisku poszczególnych jego części oraz właściwą cyrkulację powietrza. Szukając materaca idealnego, zwróćmy uwagę z czego jest on zrobiony – naturalne materiały, takiej jak bawełna, wełna, kaszmir czy jedwab pozwolą naszej skórze oddychać. Na rynku dostępnych jest mnóstwo rodzajów oraz wariantów materacy – od piankowych po sprężynowe.

Te najlepsze układają się odpowiednio pod naszym ciałem, dzięki temu, że mają różne strefy twardości i każdą sprężynę zamkniętą w osobną kieszeń (dotyczy materaca kieszeniowego). To rozwiązanie sprawia, że sprężyny są uciskane włącznie tam gdzie leży osoba, co pozwala także na samodzielny ruch pomiędzy obiema stronami łóżka. Metalowa obręcz umieszczona wokół brzegów materaca gwarantuje spójność całej konstrukcji. Rozwiązanie to sprawdza się nie tylko w przypadku, kiedy śpią na nim dwie osoby, co umożliwia zdrowy sen. Chcąc dokonać najlepszego wyboru, warto poradzić się specjalistów i osób związanych zawodowo doborem łóżek i materacy.

Komentarze

Zaloguj się

Zobacz także