Klauzula informacyjna

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd Publikator Sp. z o.o.

Białe, szare, z nadrukiem, imitujące kamień... - jakie płytki wybierają Polacy?

Autor: Katarzyna Masłowska
10 lut 2015 09:09

Gładkie, fakturowane, matowe i na wysoki połysk, imitujące tkaninę, kamień, drewno, metal – to tylko przykładowe możliwości, jakie dają nam współczesne płytki ceramiczne. Warto jednak pamiętać o prawidłowym ich zamocowaniu, aby były ozdobą wnętrza przez długie lata.

Czarny i biały
Od lat największe powodzenie mają kolory biały i czarny oraz ich pochodne, uzupełniane często mocniejszymi akcentami w postaci dekoracji lub mozaik. Naturalne efekty, zapewniające realistyczne odwzorowanie drewna, kamienia czy innych materiałów pochodzenia naturalnego, to atuty druku cyfrowego, który oddaje szczegóły powierzchni i przekłada się na wręcz fotograficzną jakość naniesionego nadruku.

Należy wspomnieć, że druk cyfrowy daje możliwość zadrukowania powierzchni płytek w obrębie jednej serii, różniących się od siebie drobnymi szczegółami, niczym płyty kamienne cięte z jednego bloku - to właśnie architekci i projektanci cenią sobie najbardziej. Różnice w szczegółach dają naturalny i niepowtarzalny wygląd.

Faktura płytki
Kolejny czynnik, który brany jest pod uwagę, to faktura płytki. W kolekcjach podłogowych królują płytki z półpolerowaną powierzchnią. Najczęściej są to płytki zwierające w swojej strukturze opiłki lub pyły metali. Natomiast w kolekcjach ściennych, miedzy płytkami glazurowanymi na wysoki połysk a matowymi, różnica się mocno zatarła.

Zobacz także: Mozaika na indywidualne zamówienie – mistrzowska praca glazurnika

Zauważalny wzrost sprzedaży mają płytki rektyfikowane, które mogą być układane z bardzo małymi fugami, co często jest najważniejszym elementem decydującym o doborze produktu przez architektów.

Duży format – to jest to!
Następnym czynnikiem wpływającym na wybór produktu są jego wymiary. I tutaj możemy śmiało stwierdzić, że najnowsze trendy rynkowe wskazują na fakt, że format płytki po prostu musi być duży. Wiodącą wielkością jest unikatowy format 300 cm x 100 cm, którego sprzedaż i zainteresowanie z roku na rok rośnie, nie tylko dzięki swojemu wszechstronnemu zastosowaniu, ale również dzięki rozszerzeniu świadomości wykonawców co do łatwości obróbki i przetwarzania tego materiału.

Komentarze

Zaloguj się

Zobacz także