Klauzula informacyjna

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd Publikator Sp. z o.o.

Zaaranżuj "zdrową" atmosferę w domu

Autor: Radosław Zieniewicz
25 kwi 2017 13:13

Dręczy cię niespokojny se, albo często boli cię głowa i jesteś ciągle rozdrażniony? Wpływ na to może mieć przestrzeń w której mieszkasz, czyli  twój dom. Jak wynika z raportu „Barometr zdrowych domów 2016”, warunki w mieszkaniu mają realny wpływ na zdrowie i samopoczucie. Jak je zatem zmienić, by żyć zdrowiej?

Na to, czy dobrze się wyśpimy, wpływa wiele czynników. Nad większością z nich mamy kontrolę i możemy skutecznie poprawić jakość swojego wypoczynku. O czym zatem trzeba pamiętać?

Bardzo ważny jest dobór wygodnego łóżka, a przede wszystkim – odpowiedniego materaca. Nie może on być za miękki ani za twardy – jest to kluczowe dla naszego kręgosłupa, który powinien mieć możliwość przyjęcia swobodnej pozycji podczas snu. Dzięki dobrze dobranemu materacowi nie obudzisz się obolały.

Równie ważna jest wygodna poduszka, najlepiej specjalnie dopasowana do pozycji, w jakiej najczęściej sypiasz.

Przy doborze poszewek zwróć uwagę na materiał, z jakiego zostały wykonane. Powinny one być naturalne, umożliwiające skórze oddychanie i zapobiegające nadmiernemu poceniu. Aby dobrze się wyspać, w pokoju powinna także panować odpowiednia temperatura.

Kiedy w sypialni jest za ciepło, wysychają śluzówki dróg oddechowych i spojówki oczu. Szczególnie ta pierwsza przypadłość utrudnia spokojne oddychanie w trakcie snu. Na to, czy uda nam się łatwo zasnąć wpływa ilość światła, która dociera do pomieszczenia.

Dodatkowe, nienaturalne oświetlenie może hamować produkcję melatoniny – hormonu, który reguluje nasz rytm dobowy. Z tego powodu można mieć problemy z zaśnięciem i przesypianiem całej nocy.

National Sleep Foundation doradza wstającym w nocy do toalety, aby chwilę przyzwyczaili się do ciemności i nie włączali światła po drodze. Najlepiej także wyłączyć wszystkie świecące elementy – diody telewizorów i innych sprzętów elektronicznych, a żarówki wymienić na takie o słabszej mocy.

Co na ból głowy?

Ból głowy może być spowodowany wieloma przyczynami, w tym oczywiście także niewyspaniem. Co jeszcze z naszego najbliższego otoczenia może niekorzystnie wpływać na nasz stan zdrowia? To choćby ponownie temperatura.

Siedzisz czasami przy biurku, próbując pracować, ale boli cię głowa i ciężko ci się myśli? Może to być wpływ zbyt wysokiej temperatury. Zwiększa ona ryzyko wystąpienia potocznie zwanych „duszności”. Pogarsza się także funkcjonowanie naszego mózgu – spadają umiejętność koncentracji i wydajność umysłowa, dlatego w zbyt gorącym pomieszczeniu nie będzie nam się komfortowo pracowało.

Wrogiem naszego zdrowia, który niestety często gości w naszych domach jest pleśń. Pleśń źle wpływa na nasz układ oddechowy, podrażniając górne drogi oddechowe. Ma także negatywne oddziaływanie na układ nerwowy. Może powodować zmęczenie, brak energii, bóle głowy, żołądka, a także wiele problemów skórnych.

Pleśni pojawiającej się na ścianach nie należy więc ignorować – nie jest to wyłącznie estetyczny defekt. Uważać trzeba także na kurz, który szczególnie może doskwierać osobom z alergiami.

Nie w humorze?

Jakość i długość naszego snu oraz kondycja fizyczna wpływają na ogólne samopoczucie. Oprócz tego występuje jeszcze wiele czynników, które mają na nas bezpośredni wpływ np. kolorystyka otaczającej nas przestrzeni. Spokojne, jasne barwy pomogą się zrelaksować i wyciszyć, a soczyste, intensywne odcienie dodadzą nam energii.

Ze względu na miejski tryb życia wiele osób bardzo rzadko obcuje z bujną, dziką naturą, która ma kojący wpływ na nasze zdrowie i samopoczucie. Dlatego warto postarać się wprowadzić chociaż pewne jej elementy w mieszkaniu i korzystać z inspiracji przyrodą. Naturalne, inspirowane drewnem dekory pozwolą odprężyć się po męczącym dniu. Bardzo ważne jest także ogólne poczucie harmonii i estetyki oraz dopasowanie wystroju do indywidualnych upodobań.

Meble powinny być nie tylko funkcjonalne, ale również pasujące do naszego domu i osobowości. Jeśli lubimy duże przestrzenie, ale mieszkamy w kawalerce, wybierzmy jasne bryły, które nie będą przytłaczające. Doskonale sprawdzi się tu kolor biały w połączeniu z połyskiem – mówi Ewelina Wójcik, dyrektor marketingu marki Meble Wójcik. – W dobrze urządzonej przestrzeni po prostu lepiej się czujemy. Dlatego jako marka także staramy się inspirować do przywiązania większej wagi do aranżacji wnętrza, co widać w naszych Domostrefach. Domostrefa Meble Wójcik to specjalne miejsce w partnerskich salonach meblowych urządzone, tak aby nie tylko informować o cechach produktów, ale również inspirować do estetycznego i funkcjonalnego wykorzystywania posiadanej przestrzeni – dodaje.

Czasami, aby lepiej poczuć się w swoich czterech kątach pomagają nawet drobne zmiany – nowe dekoracje, wymiana zdjęć wiszących na ścianach czy wazon ze świeżymi kwiatami.

Komentarze

Zaloguj się

Zobacz także