Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

PARTNER PORTALU

Kupujesz ogrodzenie – sprawdź gwarancję. To trzeba wiedzieć!

Autor: Ewa Kozioł
22 paź 2021 12:39

Kupując ogrodzenie domu koniecznie sprawdź gwarancję. Jest ona tak samo ważna, jak funkcjonalność, estetyka i cena produktu. 


Gwarancja ma zapewniać klientom pewność, że zakupiony produkt będzie właściwie spełniał swoją funkcję przez określony czas, a w przypadku wystąpienia nieprawidłowości producent zobowiązuje się naprawić usterkę lub wymienić daną rzecz na nową, w pełni sprawną. Krótko mówiąc, gwarancja pozwala nam spokojnie użytkować produkt, bez obaw, że tuż po zakupie odmówi nam posłuszeństwa i zostaniemy z tym problemem sami.

Uważnie przyglądamy się gwarancji w przypadku zakupu samochodu czy sprzętu elektronicznego. A co w przypadku budowy domu? Zwykle starannie analizujemy jej długość, wybierając np. kocioł, panele solarne, czy system sterowania smart home. Ale czy gwarancja ma znaczenie w przypadku takich elementów jak ogrodzenie posesji?

Bez korozji przez lata

– Od ogrodzenia oczekujemy najczęściej tego, aby było solidne, trwałe i zachowało swój estetyczny wygląd przez długie lata – mówi Elwira Przybylska z Plast-Met Lubin Systemy Ogrodzeniowe. – Kluczowa jest więc jego jakość i zabezpieczenie przed działaniem warunków atmosferycznych. Muszę przyznać, że niewielu klientów dopytuje o gwarancję, a przecież jest ona naprawdę ważna. Dzięki tej informacji dowiemy się nie tylko, przez jak długi okres objęci jesteśmy ochroną prawną. Oczywiście ogrodzenie powinno nam służyć o wiele dłużej niż okres gwarancyjny. Gwarancja dłuższa niż standardowa to dobry znak i istotna informacja dla kupującego. Świadczy bowiem o tym, że producent jest pewny jakości swoich wyrobów.

Standardowa gwarancja na ogrodzenia metalowe wynosi 2 lata. Niektórzy renomowani producenci wydłużają ją jednak znacząco. Należy uważnie przeanalizować „Ogólne Warunki Gwarancji”. W dokumencie tym znajdziemy szczegółowe informacje, jakich elementów dotyczy wydłużona gwarancja, a jakie są z niej wyłączone. Warto też zwrócić uwagę na dodatkowe zapisy, np. konieczność wykonywania przeglądów serwisowych. Gwarancja udzielana jest jeśli produkty użytkowane są w normalnych warunkach środowiskowych. W przypadku ogrodzeń najczęściej wyłączone z niej są wyroby eksploatowane w środowisku o bardzo wysokiej korozyjności (kategoria C5) oraz zamontowane bliżej niż 500 m od linii brzegowej morza.

Kompleksowa usługa = pewna gwarancja

Ekspertka zaznacza, że ważne jest nie tylko od kogo i jakie ogrodzenie kupujemy, ale również kto i w jaki sposób je zamontuje.

– Praktycznie w każdej karcie gwarancyjnej pojawiają się zapisy mówiące o tym, że warunkiem pozytywnego rozpatrzenia reklamacji jest prawidłowy montaż, zgodny z wytycznymi producenta, przeprowadzony przez osobę kompetentną – stwierdza specjalistka z Plast-Met Lubin Systemy Ogrodzeniowe. – Szczególnie w przypadku automatyki montaż musi być zrealizowany przez autoryzowanego instalatora. Wszelkie przeróbki lub zmiany konstrukcyjne dokonywane w ogrodzeniu na własną rękę lub przez przypadkową ekipę mogą skutkować utratą praw wynikających z gwarancji.
Najbezpieczniejszą opcją zatem jest zakup ogrodzenia w miejscu, które od razu oferuje profesjonalny montaż. Mamy wówczas pewność, że przeszkoleni fachowcy będą umieli zbudować je dokładnie według wytycznych producenta, a w przypadku pojawienia się jakichkolwiek problemów nie ma wątpliwości do kogo się z nimi zgłosić.

– Dbamy o to, aby zapewnić naszym klientom pełen serwis – mówi Elwira Przybylska z lubińskiego oddziału firmy Plast-Met Systemy Ogrodzeniowe. – Mogą oni zadzwonić do nas zarówno w okresie trwania gwarancji, jak też skorzystać odpłatnie z naszej pomocy serwisowej po jej wygaśnięciu. Podstawą realizacji reklamacji jest zgłoszenie jej na piśmie nie później niż w ciągu 14 dni od zauważenia wady. Jeśli klient skontaktuje się z nami, przyjedziemy na miejsce, aby ocenić problem, a w razie potrzeby pomożemy wypełnić niezbędny formularz.

Komentarze

Zaloguj się

Zobacz także