Klauzula informacyjna

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd Publikator Sp. z o.o.

Meble młodzieżowe: 12 pięknych kolekcji

Autor: Katarzyna Zacharewicz-Łukaszuk
12 gru 2019 09:09

Wybór mebli do pokoju nastolatka jest bardzo bogaty i niezwykle zróżnicowany. Bez problemu każdy młody człowiek znajdzie w ofercie producentów coś, co najlepiej do niego pasuje.

Segment mebli młodzieżowych rządzi się własnymi prawami. Nie ma tu miejsca na zachowawcze działania i kompromisy. Młodzi ludzie sami chcą decydować o tym, jakie meble znajdą się w ich przestrzeni. Dla nich przede wszystkim liczy się wygląd. Taki, który najlepiej odpowiada ich gustom, zainteresowaniom i upodobaniom.

Ostateczna decyzja zakupowa najczęściej pozostaje jednak w gestii rodziców, którzy finansują inwestycję. Oni z kolei zwracają uwagę na aspekty natury czysto praktycznej, takie jak na przykład gabaryty mebla czy – oczywiście – cena. W oczach dorosłych liczy się też jakość wykonania, trwałość, łatwość utrzymania w czystości oraz możliwość przechowywania dużej ilości rzeczy. Ten segment rynku jest bardzo specyficzny i dynamicznie się zmienia – mówi Anna Mliczek-Śnieć, kierownik Działu Handlowego firmy Libro. Z jednej strony należy brać pod uwagę oczekiwania dorosłych pod kątem ceny i użyteczności, z drugiej zaś oczekiwania młodzieży odnośnie wzornictwa i oryginalności.

Pomysł na pokój

Propozycje kierowane do młodzieży znajdziemy zarówno w ofercie producentów mebli tapicerowanych, jak i skrzyniowych. Pierwsi z nich muszą zadbać nie tylko o to, by ich tapczany czy sofy przypadły do gustu nastolatkom, ale również o to, by dobrze komponowały się z meblami skrzyniowymi. Wszak w pokoju, oprócz łóżka, znajdować się będzie także szafa, biurko czy regał. Producenci mebli skrzyniowych, tacy jak np. Vox, Forte, Meble Wójcik, Szynaka Meble, Lenart czy Meblik, rozwiązują ten problem, opracowując gotowe koncepty – kolekcje, które pozwalają kompleksowo zaaranżować pokój nastolatka.

Wielu klientów kupuje pojedyncze meble: biurka, regały czy komody, ale warto zauważyć, że sukcesywnie wzrasta także sprzedaż całych kolekcji, zaprojektowanych tak, aby spełniały określone funkcje i były praktyczne dla młodych mieszkańców – zauważa Arkadiusz Jasiński, ekspert ds. mebli skrzyniowych salonów Agata. Podobnie jak w przypadku pozostałych pomieszczeń, tak również w pokojach dziecięcych łączy się różne style i kolory, dopełniając gotowe kolekcje dodatkowymi regałami, półkami czy kolorowymi dodatkami tekstylnymi, których mamy bardzo szeroki wybór – dodaje.

Rynkowe trendy

Analizując dostępną na naszym rynku ofertę mebli dla młodzieży, dostrzec można kilka istotnych tendencji – sposobów na wpisanie się w potrzeby młodego odbiorcy. Należy tu wskazać przede wszystkim uniwersalność, wielofunkcyjność, modułowość i możliwość personalizacji. Uniwersalny design to przede wszystkim duża oszczędność dla rodziców. Pozwala nastolatkom zmieniać wnętrze i tworzyć coraz nowsze aranżacje za pomocą tekstyliów i innych dodatków. Meble zaś stanowią trwałą bazę kompozycji.

Z kolei multifunkcjonalność młodzieżowych mebli wiąże się ściśle z niewielką zazwyczaj powierzchnią pokoju. W typowym polskim mieszkaniu pokój dziecka ma ok. 10-12 m2. Dlatego najczęściej wybór pada na kolekcje, które pozwalają zaoszczędzić jak najwięcej przestrzeni przy jednoczesnym zapewnieniu maksymalnej ilości miejsca do przechowywania. Modele, które łączą w sobie kilka funkcji, są zawsze faworytami w wyborze rodziców.

Innym, często poszukiwanym przez nich rozwiązaniem są systemy modułowe. Stąd też dbałość producentów o zapewnienie bogatej i zróżnicowanej oferty brył wchodzących w skład danej kolekcji. Po pierwsze, daje to możliwość idealnego dopasowania ilości brył do powierzchni, jaką się dysponuje. A po drugie, wraz z dorastaniem dziecka i jego zmieniającymi się potrzebami pozwala doposażyć wnętrze w nowy element w postaci dodatkowej komody czy półek.

Tendencję taką potwierdza Ewelina Wójcik, dyrektor marketingu Meble Wójcik. Meble do pokoi dziecięcych i młodzieżowych stanowią ok. 25% całej oferty tej firmy. Niedawno mieliśmy okazję współpracować ze studentami z Uniwersytetu Artystycznego w Poznaniu – mówi Ewelina Wójcik. Pozwoliło nam to spojrzeć na meble oczami młodych ludzi, dzięki czemu mogliśmy poznać, jakie są ich oczekiwania względem aranżacji przestrzeni młodzieżowej. Wnioski? Uniwersalność i wielofunkcyjność to dwa słowa, które najlepiej określają to, czego młodzi ludzie poszukują.

Personalizacja mebli to z kolei dobry sposób na uzewnętrznienie pasji i zainteresowań użytkownika oraz podkreślenie indywidualności wnętrza. Co prawda, trend ten zaobserwować można także w kolekcjach mebli dla dorosłych, jednakże w przypadku serii kierowanych do nastolatków jest on szczególnie istotny z uwagi na tempo zmian zachodzących w życiu młodego człowieka. Coraz więcej mebli młodzieżowych daje możliwość wyboru koloru frontów lub wykończeń czy uchwytów. Innym popularnym rozwiązaniem pozwalającym na dopasowanie mebla do użytkownika jest nadruk. Wykorzystują go zarówno producenci mebli tapicerowanych, jak i skrzyniowych.

Polski klient jest wymagający, lubi oryginalne i praktyczne rozwiązania, ale jednocześnie poszukuje też atrakcyjnej ceny. Meble modułowe oraz personalizacja wykonywana na indywidualne zamówienie to rozwiązania zdecydowanie droższe niż gotowe kolekcje – mówi Arkadiusz Jasiński. I dodaje: Z drugiej strony, każdy mebel młodzieżowy jest nieco modułowy. Poszczególne elementy posiadają różne wysokości i szerokości, co pozwala dopasować je do rozmiaru i układu pokoju. Mając na uwadze rosnącą chęć personalizacji przestrzeni, proponujemy też alternatywne rozwiązania. Nawet niewielkie zmiany, takie jak inny kolor uchwytów czy dodanie naklejek na fronty, wraz z odpowiednim doborem akcesoriów i dodatków mogą z powodzeniem odpowiedzieć na potrzeby związane z personalizacją pokoju.

Szczególny rodzaj klienta

W tworzeniu mebli dla młodzieży często biorą udział najbardziej zainteresowani, czyli nastolatkowie. Producenci mebli są świadomi, że młodzi odbiorcy chcą mieć wpływ na kierowane do nich produkty i liczą się z ich zdaniem. Projektujemy meble w oparciu o wyniki badań etnograficznych, dzięki którym dowiadujemy się, jakie oczekiwania względem mebli mają dzieci i rodzice – mówi Katarzyna Bryze z Działu Rozwoju firmy Vox. Nasze kolekcje dają dzieciom swobodę zmiany, możliwość dopasowania przestrzeni do siebie i swoich potrzeb. Gusta nastolatków zmieniają się w szybkim tempie, dlatego w naszych kolekcjach nie narzucamy kolorystyki, w której dorastające dziecko musiałoby mieszkać przez długi czas, lecz dajemy możliwość wyboru i szybkiej zmiany.

Rodzaj odbiorcy ma też wpływ na podejmowane przez producentów i dystrybutorów działania marketingowe. Młodzież to szczególny rodzaj klienta. Sposób dotarcia z informacją o produkcie ma w tym przypadku bardzo duże znaczenie – zwraca uwagę Anna Mliczek-Śnieć. Media społecznościowe i reklama internetowa dają obecnie duże możliwości dotarcia do tej grupy. Prowadzimy działania marketingowe w tym obszarze i są one bardzo skuteczne. Producenci zwracają też uwagę na charakterystyczną dla mebli młodzieżowych sezonowość. Jeśli chodzi o samą sprzedaż, a co za tym idzie intensyfikację działań komunikacyjnych i marketingowych, to – oczywiście – jest ona wzmożona w okresie sierpień-wrzesień, kiedy to rodzicie wspólnie z dziećmi szykują się do nowego roku szkolnego – mówi Ewelina Wójcik.

Meble dla młodzieży to dynamicznie rozwijający się segment w ofercie producentów. Aby nadążyć za zmieniającymi się upodobaniami nastolatków, na rynek co roku trafia kilkanaście nowych kolekcji, a nieograniczona wyobraźnia młodych ludzi stawia przed producentami kolejne wyzwania.

Komentarze

Zaloguj się

Zobacz także