Klauzula informacyjna

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd Publikator Sp. z o.o.

Fot. Kare Design.
  • Facebook
  • Twitter
  • Pinterest
Autor: www.dobrzemieszkaj.pl
04 marz 2011 12:39

Czy mieszkanie ma płeć?

Podobno mężczyźni są z Marsa, a kobiety z Wenus. Ile w tym prawdy, i czy Marsjanie i Wenusjanki inaczej myślą o urządzaniu wnętrz, zdradzają zaprzyjaźnione z nami projektantki – Ola Wołczyk oraz Małgorzata Mazur.

Wbrew stereotypom w typowo „męskim” wnętrzu wcale nie musi mieszkać mężczyzna, choć zapewne odnajdzie się w nim jednak więcej panów niż pań. Na zdjęciu: fotel Eye Ball Fibre Black – ok. 4.359 zł oraz meble z kolekcji White Club, Kare Design.

White Club, Kare Design
fot. White Club, Kare Design
„Męskie” projektowanie
' title=
Uważam, że istnieje podział na projektowanie „męskie” i „kobiece”, jednak „męskie” wcale nie musi oznaczać projektowania dla mężczyzny, a „kobiece” dla kobiety. „Męskie” projektowanie to w moim pojęciu zdecydowane, odważne założenia materiałowe i przestrzenne, surowe, architektoniczne rozwiązania, zdecydowane kształty, kolory i formy. I nie ma tu wielkiego znaczenia, czy odbiorcą jest kobieta czy mężczyzna – ważne, ile jest w kliencie takich „męskich” cech, niezależnie od płci.
Arch. Ola Wołczyk

Szklanki w typowo męskim wydaniu. Erik Bagger, Christensen.

Erik Bagger, Christensen
fot. Erik Bagger, Christensen

„Męskie” potrzeby

Mieszkanie ma płeć oczywiście i jest to równie niezwiązane z płcią właściciela, jak projektowanie. Zasada jest dla mnie podobna. Jakie są „męskie” a jakie „damskie” potrzeby, jeśli chodzi o aranżację wnętrza? Funkcjonalnie – nie widzę żadnej różnicy. Estetycznie i klimatycznie – z pewnością. Chodzi o to, że jeżeli ktoś odczuwa samą potrzebę projektowania, oznacza to, że jest wyczulony estetycznie i zwraca uwagę na detale, materiały, kolory, faktury, światło. I nie ma znaczenia płeć klienta – liczy się jego charakter, sposób spędzania czasu, tryb życia. Naklejka Faces z bohaterami kultowego „Pulp Fiction”. Cena: ok. 80 zł (rozmiar M), Artofwall.

Artofwall
fot. Artofwall

WASZE KOMENTARZE (0)

DODAJ KOMENTARZ

POLECAMY W SERWISACH