Klauzula informacyjna

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd Publikator Sp. z o.o.

Jakie materace wybierają Polacy? Spawdźcie

Autor: Katarzyna Zacharewicz-Łukaszuk
04 sie 2018 12:02

Wybór materaca to poważna decyzja. Choć nie jest – a przynajmniej nie powinna być – decyzją na całe życie, ma duże znaczenie dla jakości naszego codziennego funkcjonowania.

Jesteśmy coraz bardziej świadomi znaczenia snu dla prawidłowego funkcjonowania naszego organizmu. Polski konsument poszukuje dziś materaca dobrej jakości, spełniającego oczekiwania estetyczne, a przy tym w akceptowalnej cenie. Zasada ta dotyczy zarówno produktów ekonomicznych, jak i tych ze średniej półki.

Bardzo polecam wizyty w profesjonalnie przygotowanych salonach sprzedaży, gdzie można wysłuchać fachowo przygotowanego sprzedawcy oraz samemu ocenić różne warianty komfortu materaca przez zwyczajne położenie się na nim i wypróbowanie go – mówi Artur Wasążnik, dyrektor ds. handlu i marketingu marki Comforteo. To bardzo istotne, bo nierzadko taka wizyta otwiera nam oczy na kwestie, z których jako laicy mogliśmy nie zdawać sobie sprawy – chociażby różnorakie aspekty zdrowotne czy wytrzymałościowe. Może się wtedy okazać, że tani materac nie oznacza „najtańszy w ofercie”, ale raczej „najtańszy spośród posiadających wymagane przez nas cechy”. Bardzo dobrym przykładem są nasze materace „Olimp”, „Begonia” oraz „Lotos”, które znakomicie się sprzedają, zwłaszcza dzięki możliwości osobistego sprawdzenia ich w salonach.

Wśród najbardziej popularnych i istotnych parametrów wpływających na wybór materaca producenci wskazują również dostępność „od ręki”, okres gwarancji, a także wysokość materaca (preferowane są te wyższe). Wielu klientów jeszcze zanim wybierze się do sklepu, poszukuje informacji o tym, na co zwrócić uwagę, wybierając materac.

Zobacz też: Łóżko do sypialni - 15 modnych kolekcji

Klienci odwiedzający nasze salony są dociekliwi – potwierdza Paweł Jankowski, category manager firmy Black Red White. Chcą poznać konstrukcję danego modelu, zrozumieć co i po co w nim zastosowano. Jeżeli chodzi o sam materac, to przeszliśmy z ery sprężyny bonell do sprężyny kieszeniowej. Taka konstrukcja zapewnia lepsze dopasowanie materaca do ciała. Gwarantuje elastyczność punktową i właściwe podparcie ciała w każdej pozycji. Bardzo pożądaną funkcjonalnością jest także zdejmowalny pokrowiec, który można uprać. Liderami sprzedaży w ofercie Black Red White są właśnie tego typu konstrukcje, a wśród nich „Sonus”, „Ceres”, „Mimas” oraz „Lumnis” – dodaje.

Jak Polacy wypadają na tle Europy?

Główne kryteria, jakimi kierują się klienci kupujący materace w Polsce i np. we Francji czy w Niemczech, są podobne. Cena gra bardzo ważną rolę nie tylko w naszym kraju. Wydaje się, że na przestrzeni ostatnich 10-15 lat preferencje zakupowe statystycznego Polaka i Europejczyka z Zachodu bardzo mocno się zbliżyły – mówi Tomasz Goc, dyrektor handlowy Fabryki Materacy Janpol. Należy jednak pamiętać, że przeciętny Polak dysponuje siłą nabywczą o połowę mniejszą niż statystyczny Europejczyk. Dlatego te same produkty są inaczej klasyfikowane cenowo na naszym rynku, a inaczej na rynkach zachodnich.

Obu grupom klientów zależy także na wysokiej jakości i odpowiedniej funkcjonalności materaca. Okazuje się jednak, że niemal każdy kraj Starego Kontynentu to inny rynek, inne oczekiwania i wyobrażenia na temat idealnego materaca. Różna jest twardość materaców, którą poszczególne społeczeństwa uznają za właściwą. Zdaniem Pawła Jankowskiego: Europa Północna to materace miękkie. Im bliżej równika, tym stopień twardości staje się wyższy. Możemy się o tym przekonać osobiście podczas wakacyjnego wyjazdu do Grecji, Turcji czy Egiptu. W ciągu ostatnich kilku lat w Europie Zachodniej na popularności zyskują tzw. łóżka kontynentalne. Moda na ten model przywędrowała do nas z rynku amerykańskiego, po czym w „zeuropeizowanej” wersji przez Skandynawię, kraje Beneluksu oraz dobre hotele trafiła do pozostałych krajów Europy Zachodniej. Łóżka kontynentalne obecne są również w Polsce. Black Red White także posiada je w swojej ofercie, jednak obecnie jest to niewielki fragment krajowego rynku.

Zagłówek w sypialni - 15 ciekawych rozwiązań

Przyszłość rynku materacy

Zdaniem producentów, chociaż nie brakuje dziś na naszym rynku dobrych materacy, stale wprowadzane są udoskonalenia w dziedzinie jakości spania. Branża jest gotowa i otwarta na nowe technologie i materiały na miarę pianki termoelastycznej, która w swoim czasie dokonała małego przewrotu w asortymencie materacy. Poszukiwania zarówno klientów, jak i producentów zmierzają obecnie w stronę uniwersalnych rozwiązań – materaca idealnego, propozycji dla każdego i dla wszystkich. Czy jest to możliwe? Czas pokaże.

O preferencjach Polaków w doborze materacy opowiada Piotr Rychlik, prezes zarządu Hilding Anders Polska:

Rynek zmierza w kierunku coraz nowszych, lepiej dopasowanych do potrzeb człowieka materaców. Trend ten może być wspólny w całej Europie, natomiast mamy jeszcze pewne różnice w zachowaniu i wyborze materaca. Jeśli weźmiemy pod uwagę Polskę, kraje bałtyckie i skandynawskie – tu panuje trend na materace z wkładem sprężynowym. Jeśli chodzi o Czechy, Włochy czy Francję – tam dominują materace z wkładem piankowym.

Jeśli chodzi o kryteria, jakimi kierują się klienci, wybierając materac – można wyróżnić dwie grupy. Jedna to osoby o niezbyt dużej zasobności portfela. Jako pierwsze kryterium biorą pod uwagę cenę. Dopiero później zastanawiają się nad długością, możliwością jak najdłuższego użytkowania. Następnym elementem jest komfort i właściwości prozdrowotne. Druga grupa to klient bardziej zamożny, który na pierwszym miejscu stawia komfort, później żywotność, a na końcu cenę.

Moim zdaniem, rynek będzie się rozwijał w kierunku wyboru indywidualnego materaca. Jest to bardzo istotne, aby materac dobrać do naszej budowy, do naszego odczucia komfortu czy problemów z kręgosłupem. Drugi kierunek, który w tej chwili rozwija się dość populistycznie, to „materac dla wszystkich”. Mam nadzieję i zakładam, że – w miarę upływu czasu – klienci dostrzegą jego wady i ten trend w sprzedaży, szczególnie internetowej, się odwróci.

Robimy wszystko, aby edukować i podnieść świadomość klientów w zakresie doboru materaca. Szkolimy sprzedawców, współpracujemy z fizjoterapeutami, szerzymy informacje w Internecie. Stosujemy wiele działań, które mają na celu uświadomić klienta końcowego, a także sprzedawcę, że decyzja o zakupie materaca jest poważna i warto poświęcić na nią przynajmniej parę godzin.

Łóżko kontynentalne - odpoczynek w wielkim stylu

Komentarze

Zaloguj się

Zobacz także