Klauzula informacyjna

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd Publikator Sp. z o.o.

Zdrowy i długi sen

Autor: Wojciech Napora
23 marz 2020 09:14

W ciemnych pomieszczeniach śpimy lepiej. Niestety, nie zawsze możemy sobie pozwolić na pełne zaciemnienie wnętrz – nawet jeśli nie zasypiamy w pobliżu włączonego telewizora lub laptopa, często przeszkadzają nam lampy uliczne czy światła przejeżdżających samochodów. Sytuacja komplikuje się jeszcze bardziej, gdy mamy ochotę na drzemkę w ciągu dnia.

Zaciemnienie wnętrza, optymalna temperatura oraz cisza i spokój to czynniki, które zapewniają zdrowy i długi sen – tak wynika z raportu „Barometr zdrowych domów”. Europejczycy, którzy śpią w takich warunkach, mają aż o 50% większe szanse na to, by utrzymać zdrowie i pełnię energii o poranku. Ale jak skutecznie kontrolować ilość światła na poddaszu?

Jak wynika z licznych badań, spanie w oświetlonym pomieszczeniu może przyczyniać się m.in. do zaburzeń hormonalnych oraz depresji. Takie warunki utrudniają też pracę wielu narządów wewnętrznych. Winę za ten stan rzeczy ponosi światło, które zatrzymuje wytwarzanie melatoniny – hormonu produkowanego przez szyszynkę. To właśnie on wpływa na zdrowy i długi sen, gdyż reguluje poziom glukozy, ciśnienie krwi oraz temperaturę naszego ciała. Jeśli więc chcesz się wyspać i zapewnić sobie dobre samopoczucie, zadbaj o odpowiednie zaciemnienie sypialni.

Czytaj także: Ogrzewanie podłogowe w sypialni. 

Jak wykazano w raporcie „Barometr zdrowych domów”, aż 37% Europejczyków, którym brakuje światła dziennego, rzadko odczuwa wysoki poziom energii. Jednak ten odsetek spada do 21% w przypadku odpowiedniego poziomu światła. Dlatego w pomieszczeniach wielofunkcyjnych – np. w kawalerce na poddaszu lub sypialni połączonej z gabinetem – sprawdzą się manualne rolety zaciemniająco-plisowane 2 w 1. W zależności od potrzeb ten model umożliwia 98% zaciemnienia lub delikatne rozproszenie światła. A przy okazji jest ciekawą dekoracją okien dachowych.

Temperatura na poddaszu

Optymalna temperatura to kolejny ważny czynnik, który poprawia jakość i komfort snu. Przyjmuje się, że najlepsza temperatura do spania to ok. 18°C, choć duże znaczenie mają tu indywidualne preferencje domowników. 

Komentarze

Zaloguj się

Zobacz także