PARTNER PORTALU
Zdrowe przekąski - co jeść zimą w pracy?

Zdrowe przekąski - co jeść zimą w pracy?

Autor: Dobrzemieszkaj.pl
20 sty 2020 09:09

Nasza kondycja, odporność i nastrój w dużej mierze zależą od tego, co jemy. Zimą, gdy codziennie musimy stawiać czoła infekcjom, chandrze i ociężałości, powinniśmy szczególnie dbać o obecność zdrowych przekąsek w naszej diecie.

Dlatego na listę smacznego, małego co nieco, które dobrze mieć pod ręką w pracy, powinny trafić przede wszystkim:

• Świeże owoce i warzywa. W okresie zimowym warto sięgnąć po mandarynki, pomarańcze, jabłka, banany, marchewkę, seler naciowy czy paprykę – przede wszystkim dlatego, że zawierają witaminę C (a seler naciowy ma jej nawet dwukrotnie więcej niż cytrusy), która pomaga wzmocnić odporność, a także wiele innych witamin i minerałów.

• Orzechy włoskie, migdały, pestki dyni oraz suszone owoce: śliwki, morele, żurawina, ponieważ są źródłem mikroelementów. Poza tym dostarczają energii. Na przykład orzechy włoskie świetnie wpływają na pracę mózgu i poprawiają koncentrację. Bardzo ważne – kupując suszone owoce, zwracajmy uwagę na to, czy nie są konserwowane siarką.

• Produkty probiotyczne, czyli jogurty, kefiry oraz inne napoje mleczne, ale tylko te, które zawierają żywe kultury bakterii fermentacji mlekowej – przede wszystkim bakterie Lactobacillus acidophilus i Bifidobacterium bifidum, gdyż korzystnie stymulują układ odpornościowy i ograniczają rozwój drobnoustrojów chorobotwórczych.
Do pracy można zabierać także koktajle, owocowe musy lub proste sałatki. Wszystko zależy od naszej pomysłowości, organizacji i oczywiście upodobań smakowych.

Surowe warzywa i owoce, orzechy, domowe wypieki z pełnego ziarna, owocowe musy łatwo można spakować w wygodne, uniwersalne woreczki z suwakiem marki Paclan. Dzięki specjalnej, opatentowanej technologii są one wyjątkowo szczelne – radzi Marta Krokowicz, marketing manager marki Paclan.

Komentarze

Zaloguj się

Zobacz także