
IKEA ma już 80 lat. Szwedzka marka startuje właśnie z nowym hasłem i zapowiada sporo nowości
"Hej! IKEA. Lepiej pomyślany dom” to hasło, które będzie towarzyszyć nowemu formatowi komunikacji IKEA od września 2023 r. W ofercie pojawi się jeszcze więcej rozwiązań do przechowywania oraz oparty na AI program, który umożliwi wirtualne przymierzenie mebli do swojego własnego wnętrza.

- „Hej! IKEA” ma być przywitaniem i nowym hasłem IKEA, które zachęca wszystkich do dialogu na temat organizacji lepszych przestrzeni.
- W nowościach produktowych IKEA klienci mogą się spodziewać jeszcze większego wyboru funkcjonalnych mebli i akcesoriów do przechowywania.
- IKEA planuje udostepnić nowe narzędzie oparte na AI. IKEA Kreativ pozwoli sprawniej przechodzić od etapu poszukiwania inspiracji do etapu projektowania i dokonywania zakupu, tak by lepiej im się żyło i wygodniej mieszkało. Polska wersja będzie dostępna do końca 2023 roku.
- IKEA wprowadziła też do swojej oferty usługę cyrkularną „Oddaj i zyskaj”, pozwalającą na oddawanie niepotrzebnych i używanych mebli IKEA w zamian za rabat na kolejne zakupy.
IKEA od 80 lat jest symbolem funkcjonalnego designu, dostępnego dla wielu ludzi szczególnie dzięki ponadczasowości form i przystępnym cenom. Marka zdobyła uznanie klientów na całym świecie dzięki swojej filozofii Demokratycznego Wzornictwa, maksymalnemu wykorzystaniu zasobów, ograniczaniu marnotrawstwa i ciągłemu dążeniu do tworzenia lepszego życia na co dzień dla wielu ludzi.
Koncepcja Demokratycznego Wzornictwa towarzyszy marce od lat 90. XX wieku, kiedy to została oficjalnie wprowadzona podczas Międzynarodowych Targów Meblowych w Mediolanie. IKEA podczas wydarzenia zaprezentowała wówczas swoją pierwszą kolekcję IKEA PS.
„Hej! IKEA” ma być przywitaniem i nowym hasłem IKEA, które zachęca wszystkich do dialogu na temat organizacji lepszych przestrzeni.
Czego nam brakuje w domu? Miejsca - mówią badania IKEA
Ciekawość potrzeb i marzeń ludzi o lepszym życiu w domu zawsze była punktem wyjścia dla IKEA. Marka już od 10-ciu lat, co roku, przeprowadza badanie, przygotowując na jego podstawie Raport „IKEA. Życie w domu”. Rozmawia z ludźmi na całym świecie, w tym z Polakami, na temat tego, co ono dla nich oznacza - i jak może pomóc ulepszyć ich codzienne domowe doświadczenia.
Z najnowszego raportu „IKEA. Życie w domu” 2022 wynika między innymi, że organizacja przestrzeni życiowej – w wielu wymiarach, nie tylko domowym i przechowywania, staje się dla nas jednym w ważniejszych elementów, na który obecnie zwracamy uwagę:
Brakuje nam miejsca – tak najprościej możemy zdefiniować jedno z największych wyzwań ludzi na całym świecie, którzy każdego dnia starają się tak zorganizować domowe wnętrza, aby były bardziej przyjazne i funkcjonalne - mówi Anna Cybulska, Dyrektorka ds. Projektowania Wnętrz i Rozwoju Rynku Wnętrzarskiego w IKEA Retail w Polsce.
Przez lata gromadzimy przedmioty, dzięki którym wiemy, że przestrzeń, w której funkcjonujemy, jest „nasza” - nawet jeśli to wynajmowana kawalerka czy pokój u rodziców. Istotne jest to, jak się tam czujemy, a jeśli brakuje nam miejsca odczuwamy frustrację - podobnie jak blisko 80% ludzi! To niezwykle dużo.
A jak wynika z raportu IKEA Życie w domu, wśród jej głównych źródeł wymieniamy nieporządek (25%), obowiązki domowe (23%) i zbyt duży bałagan (21%), które są lub mogą być związane właśnie z brakiem miejsca do przechowywania. Dlatego od września myślą przewodnią IKEA, która zostanie z nami na dłużej, jest „Lepiej pomyślany dom”.
W nowościach produktowych IKEA klienci mogą się spodziewać jeszcze większego wyboru funkcjonalnych mebli i akcesoriów do przechowywania.
Hej! IKEA
„IKEA. Lepiej pomyślany dom”, to nie tylko nowe hasło towarzyszące formatowi komunikacji i odświeżone spojrzenie na przechowywanie i jeszcze więcej pomysłów, ale także multifunkcjonalność i przystępność cenowa w zgodzie z Demokratycznym Wzornictwem. Marka od 80 lat jest ekspertem w tej dziedzinie i właśnie na ten aspekt stawia w kolejnych latach, wychodząc naprzeciw potrzebom konsumentów. To zainspirowało IKEA w Polsce do stworzenia nowego formatu komunikacji: „Hej! IKEA. Lepiej pomyślany dom”, który pozostanie z nami na następne lata.
Hej! IKEA. Lepiej pomyślany dom” to nowy format komunikacyjny, oparty na dialogu z konsumentami, naszymi pracownikami, a także z rynkiem. Chcemy, by punktem wyjścia zawsze była rozmowa o tym, jak odpowiadać na pojawiające wyzwania. Jest to nierozerwalnie związane z ideą Demokratycznego Wzornictwa, która towarzyszy nam od dziesięcioleci – podsumowuje Jordi Esquinas, Dyrektor ds. Działalności Komercyjnej w IKEA Retail Polska.
Demokratyczne Wzornictwo to unikalny sposób, w jaki IKEA tworzy produkty i rozwiązania – tak aby zapewniały funkcjonalność, atrakcyjną wizualnie formę i wysoką jakość przy zachowaniu zrównoważonego rozwoju oraz przystępności cenowej.
Wynika to z przekonania firmy, zgodnie z którym każdy powinien mieć dostęp do artykułów wyposażenia domu - bez pójścia na kompromis co do jakości, ceny, wyglądu czy dbałości o środowisko.
IKEA i Polska – współpraca od 1961
Wszystko zaczęło się w 1961 roku, kiedy Ingvar Kamprad złożył pierwsze zamówienie w polskiej Fabryce Mebli Giętych w Radomsku (Fameg) na dostawę krzeseł z drewna bukowego. Tym samym Polska stała się pierwszym po Szwecji krajem, w którym rozpoczęła się produkcja mebli dla szwedzkiej firmy.
Współpraca okazała się strzałem w dziesiątkę. Zaowocowała nie tylko dostarczaniem innowacyjnych i cenowo atrakcyjnych mebli, ale również wzmocnieniem relacji społecznych i kulturowych. A jak wynika z raportu IKEA Made in Poland, obecnie aż co piąty mebel IKEA na świecie wyprodukowany jest w Polsce, między innymi fotel STRANDMON, seria mebli HEMNES, KALLAX, PAX, EKET oraz LACK.
Nowe Studia planowania i zamówień IKEA, zakupy online i plany na przyszłość
Pierwszy sklep IKEA pojawił się w Polsce na warszawskim Ursynowie. Dziś marka ma w Polsce 11 sklepów, 69 Punktów Odbioru Zamówień oraz stawia między innymi na rozwój Studiów planowania i zamówień, w których klienci na miejscu mogą skorzystać z pomocy projektantów IKEA.
Marka w odpowiedzi na rosnące oczekiwania klientów i zmianę nawyków zakupowych rozwija się omnikanałowo, czyli chce dawać możliwość wyboru najwygodniejszego dla nich miejsca i sposobu zakupów. Rozwijanie nowych formatów i inwestycje w kanały online, takie jak Aplikacja mobilna IKEA czy oferowanie klientom różnych możliwości dostawy jest częścią globalnej strategii biznesowej i transformacji cyfrowej.
Dzięki technologii sztucznej inteligencji oraz rzeczywistości mieszanej IKEA chce udostępnić klientom nowe narzędzie dostępne z poziomu aplikacji, które pozwoli użytkownikom wybierać i wirtualnie umieszczać produkty z asortymentu IKEA we wnętrzu własnego domu. IKEA Kreativ pozwoli sprawniej przechodzić od etapu poszukiwania inspiracji do etapu projektowania i dokonywania zakupu, tak by lepiej im się żyło i wygodniej mieszkało. Polska wersja będzie dostępna do końca 2023 roku.
IKEA wprowadziła też do swojej oferty usługę cyrkularną „Oddaj i zyskaj”, pozwalającą na oddawanie niepotrzebnych i używanych mebli IKEA w zamian za rabat na kolejne zakupy. Zwrócone produkty są ponownie wystawiane na sprzedaż. W ten sposób używane przedmioty trafiają do drugiego obiegu.
80 lat IKEA – kultowe klasyki i urodzinowa kolekcja
Marka od 80 lat jest światowym wyznacznikiem wyjątkowego wzornictwa dostępnego dla wielu ludzi. Wiele produktów, które przez lata pojawiło się w ofercie IKEA, dziś ma już miano kultowych, między innymi stolik LÖVET - pierwszy mebel, który dał początek płaskim opakowaniom, znany obecnie w IKEA jako LÖVBACKEN.
Kultowy stolik kawowy na trzech nogach, w kształcie łezki lub liścia był prawdziwym hitem w latach 50. Jednak wraz z nastaniem nowych trendów, wycofano go ze sprzedaży na początku lat 60.
Dopiero w 2013 roku podjęto decyzję o odtworzeniu tego klasyka, a obecnie dostępny jest również w trzech żywych kolorach w ramach urodzinowej kolekcji Nytillverkad stworzonej na 80-te urodziny marki. Kolejne odsłony kolekcji będą ukazywać się kolejno w październiku, styczniu i kwietniu.