Klauzula informacyjna

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd Publikator Sp. z o.o.

Polacy coraz chętniej kupują dzieła sztuki w Internecie

Autor: Redakcja Dobrzemieszkaj.pl
25 cze 2020 09:11

Z roku na rok rośnie liczba osób zainteresowanych sztuką. Jak wynika z badania SW Research dla Allegro, jeden na czterech przebadanych Polaków ma w swoim domu dzieło współczesnego artysty. Aż 69% z nich kupiło je przez internet.

Inwestowanie w dzieła sztuki ma w Polsce coraz więcej zwolenników. Widać to zwłaszcza po dużym zainteresowaniu wydarzeniami targowymi i licytacjami online. Czy lokowanie kapitału w sztukę to efekt pandemii czy stały trend? SW Research na zlecenie Allegro przeprowadziło badanie, z którego wynika, że większość osób (74,5%) kupuje dzieła sztuki ze względów estetycznych, traktując je jako element dekoracyjny swojego mieszkania lub domu. Budowanie kolekcji czy inwestycja w odpowiedziach respondentów zajmują dalsze miejsca. Stąd też może wynikać maksymalna kwota 1 000 zł, jakie na zakup dzieł sztuki przeznaczają w ciągu roku Polacy. Nie brakuje też i takich, którzy są gotowi zapłacić dużo wyższe kwoty - w tym roku najdroższy wylicytowany na Allegro obraz “Natchnienie” Tomasza Sętowskiego osiągnął cenę 34 200 zł.

Internet to doskonałe miejsce dla wielbicieli sztuki - zarówno tych, którzy kolekcjonują dzieła znanych artystów, jak i tych, którzy dopiero rozpoczynają swoją przygodę ze sztuką. Ponad połowa ofert na naszej platformie to licytacje, które zapewniają emocje znane z domów aukcyjnych. Z tym wyjątkiem, że Kossaka czy Dwurnika można w szybki i bezpieczny sposób kupić, nie ruszając się z domu. Z drugiej strony, na wirtualnych Targach Sztuki Dostępnej, które współorganizujemy, można znaleźć obiekty w przystępnych cenach, maksymalnie do 5 tys. zł - mówi Jacek Weichert, dyrektor kategorii Kultura i Rozrywka, Kolekcje i Sztuka Allegro.

Z badania SW Research dla Allegro wynika, że to właśnie w Internecie entuzjaści sztuki współczesnej powiększają swoją kolekcje o kolejne obiekty - 69% wskazało Internet jako miejsce zakupu, na drugim miejscu znalazły się tradycyjne galerie (43%). Respondenci, którzy już inwestują w sztukę współczesną lub planują to robić w najbliższym czasie, najczęściej interesują się fotografią, obrazami (malarstwo współczesne) i grafiką. Z kolei wśród kupujących na Allegro w ostatnim roku największym zainteresowaniem cieszyło się malarstwo. Proces zakupu dzieł sztuki różni się w badanej grupie pomiędzy koneserami sztuki a osobami, które dopiero planują inwestycje. Pierwsza grupa równie często kupuje pod wpływem chwili kiedy nadarzy się dobra okazja (47%) oraz długo obserwuje rynek i trendy, a decyzję o zakupie potrzebuje przemyśleć (48%). Natomiast osoby, które zaczynają interesować się sztuką przeważnie deklarują, że zrobią zakupy pod wpływem chwili (47%). Takie osoby częściej też chciałyby skorzystać z pomocy doradcy (10% vs 5% dla już kupujących). Badanie pokazuje także ciekawe różnice w budżecie jaki przyszli kolekcjonerzy chcieliby na początek przeznaczyć na zakupy - 41% z nich zadeklarowało kwotę poniżej 500 zł. Osoby, które już inwestują w sztukę, wskazywały na kwotę 1000 zł.

Komentarze

Zaloguj się

Zobacz także